Ο Άγιος Παχώμιος ήτανε ηγούμενος και γιατρός, κ' επειδή εγιάτρευε τον κόσμον τον εφυλάκισενε ο βασιλιάς και ύστερα εδιέταξε να τον ρίξουνε σ' ένα πηγάδι να τόνε σκοτώσουμε με πέτρες. Ο κόσμος τον ελιθοβόλισενε μες το πηγάδι κ' είπαν του βασιλιά, η διαταγή σου εξετελέσθη. Επήεν ο ίδος να δή στο πηγάδι και του είδενε τον Άγιο Παχώμιο από 'πάνω απότο πηγάδι. Από τότε πια πηγαίνουν πολλοί στη μνημη του και σωτηρεύονται, γιατί είναι γιατρός και πολλοί έχουν σωτηρευτή.

Ο Άγιος Παχώμιος ήτανε ηγούμενος και γιατρός, κ' επειδή εγιάτρευε τον κόσμον τον εφυλάκισενε ο βασιλιάς και ύστερα εδιέταξε να τον ρίξουνε σ' ένα πηγάδι να τόνε σκοτώσουμε με πέτρες. Ο κόσμος τον ελιθοβόλισενε μες το πηγάδι κ' είπαν του βασιλιά, η διαταγή σου εξετελέσθη. Επήεν ο ίδος να δή στο πηγάδι και του είδενε τον Άγιο Παχώμιο από 'πάνω απότο πηγάδι. Από τότε πια πηγαίνουν πολλοί στη μνημη του και σωτηρεύονται, γιατί είναι γιατρός και πολλοί έχουν σωτηρευτή.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Ο Άγιος Παχώμιος ήτανε ηγούμενος και γιατρός, κ' επειδή εγιάτρευε τον κόσμον τον εφυλάκισενε ο βασιλιάς και ύστερα εδιέταξε να τον ρίξουνε σ' ένα πηγάδι να τόνε σκοτώσουμε με πέτρες. Ο κόσμος τον ελιθοβόλισενε μες το πηγάδι κ' είπαν του βασιλιά, η διαταγή σου εξετελέσθη. Επήεν ο ίδος να δή στο πηγάδι και του είδενε τον Άγιο Παχώμιο από 'πάνω απότο πηγάδι. Από τότε πια πηγαίνουν πολλοί στη μνημη του και σωτηρεύονται, γιατί είναι γιατρός και πολλοί έχουν σωτηρευτή.

Ήμελλος, Στέφανος Δ.
Ήμελλος, Στέφανος Δ. (EL)

Παραδόσεις

Νάξος, Τσικαλαρειό


1959




Λ. Α. αρ. 2303, σελ. 230 – 231, Στεφ. Ημέλλου, Νάξος (Τσικαλαρειό), 1959

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.