Γιατί την σελώναν λέγουν ψωμάν; Έρθεν έναν ημέραν ‘ς έναν ψωμαρείον ένας γεροντάς και εγύρειζεν ψωμίν. Ατός ο Χριστού έτον. Ο ψωμάς εκακολόγεσεν και εκαταγύριαξεν αυτόν. Τρία φοράς. Ατότες ο Χριστόν εκαταίρωσεν ατόν και είπεν: ‘’να γίνεσαι σελώνα και το σκαφίδι σ’ να έγης πο πάν’ και τήμ φτυάρησ’ σ’ από φ’κά. Για τ’ ατό την σελώναν λέγουν ψωμάν. [Σημείωση: Και παρ’ ημών κ' των αρχαίων επικρατεί ιδέα ότι πολλάκις οι θεοί υπό μορφών ξένου ή επαίτου κατέβαινον είς την γήν. Λέγουσι δ’ούν οι άλλοι μνηστήρες προς Αντίνουν αικίσαντα του ως επαίτην παρουσιάσαντα Οδυσσέα (Ομ. Οδυς. 484-487) "Ουλόμενε ει δη που τις επουράνιος θεός εστίν και τι θεοί ξένοισιν εοικότες αλλοδαποίσιν παντοίοι τελέθοντες, επιστρωφώσι πόληας ανθρώπων ύβριν τε και κυνομίαν εφορώντες" Βλ.Πολίτου Παραδόσεις αρ. 338 (εκαταγύριαξεν = απέπεμηξε δι’ ύβρεων, έγης = να έχης)

Γιατί την σελώναν λέγουν ψωμάν; Έρθεν έναν ημέραν ‘ς έναν ψωμαρείον ένας γεροντάς και εγύρειζεν ψωμίν. Ατός ο Χριστού έτον. Ο ψωμάς εκακολόγεσεν και εκαταγύριαξεν αυτόν. Τρία φοράς. Ατότες ο Χριστόν εκαταίρωσεν ατόν και είπεν: ‘’να γίνεσαι σελώνα και το σκαφίδι σ’ να έγης πο πάν’ και τήμ φτυάρησ’ σ’ από φ’κά. Για τ’ ατό την σελώναν λέγουν ψωμάν. [Σημείωση: Και παρ’ ημών κ' των αρχαίων επικρατεί ιδέα ότι πολλάκις οι θεοί υπό μορφών ξένου ή επαίτου κατέβαινον είς την γήν. Λέγουσι δ’ούν οι άλλοι μνηστήρες προς Αντίνουν αικίσαντα του ως επαίτην παρουσιάσαντα Οδυσσέα (Ομ. Οδυς. 484-487)
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives
CC_BY_NC_ND



Γιατί την σελώναν λέγουν ψωμάν; Έρθεν έναν ημέραν ‘ς έναν ψωμαρείον ένας γεροντάς και εγύρειζεν ψωμίν. Ατός ο Χριστού έτον. Ο ψωμάς εκακολόγεσεν και εκαταγύριαξεν αυτόν. Τρία φοράς. Ατότες ο Χριστόν εκαταίρωσεν ατόν και είπεν: ‘’να γίνεσαι σελώνα και το σκαφίδι σ’ να έγης πο πάν’ και τήμ φτυάρησ’ σ’ από φ’κά. Για τ’ ατό την σελώναν λέγουν ψωμάν. [Σημείωση: Και παρ’ ημών κ' των αρχαίων επικρατεί ιδέα ότι πολλάκις οι θεοί υπό μορφών ξένου ή επαίτου κατέβαινον είς την γήν. Λέγουσι δ’ούν οι άλλοι μνηστήρες προς Αντίνουν αικίσαντα του ως επαίτην παρουσιάσαντα Οδυσσέα (Ομ. Οδυς. 484-487) "Ουλόμενε ει δη που τις επουράνιος θεός εστίν και τι θεοί ξένοισιν εοικότες αλλοδαποίσιν παντοίοι τελέθοντες, επιστρωφώσι πόληας ανθρώπων ύβριν τε και κυνομίαν εφορώντες" Βλ.Πολίτου Παραδόσεις αρ. 338 (εκαταγύριαξεν = απέπεμηξε δι’ ύβρεων, έγης = να έχης)

Βαλαβάνης, Ι.
Βαλαβάνης, Ι. (EL)

Παραδόσεις

Πόντος, Κερασούντα


1874




Αρ. 31, 404, 36, Ποντιακά, Ι. Βαλαβάνης, Κερασούντα

Text

Greek




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)