Αττική μικρογραφική ταινιωτή κύλικα. Ακέραιη, με λίγες απολεπίσεις στο χείλος. Πηλός ερυθρωπός κίτρινος με λίγη μίκα. Το μελανό υάλωμα, που έχει μεταλλική απόχρωση, είναι κατά τόπους αραιό και έχει γίνει κατά την όπτηση σε μερικά σημεία καστανέρυθρο. Είναι, επιπλέον, εν μέρει απολεπισμένο, ιδίως στη μια λαβή. Το ιώδες επίθετο χρώμα διατηρείται σχετικά καλά, το λευκό όμως έχει σε μεγάλο βαθμό εκπέσει. Εσωτερικά υάλωμα, με κεντρικό αβαφή δίσκο, που διακοσμείται με δύο μελανούς ομόκεντρους κύκλους. Στο άνω μέρος του εσωτερικού του χείλους εξηρημένη ταινία. Εξωτερικά στο χείλος και το σώμα υάλωμα, με αβαφείς τη ζώνη των λαβών και μια λεπτή ταινία χαμηλότερα. Στην εξωτερική όψη του στελέχους του ποδιού και στην άνω επιφάνεια του τελευταίου υάλωμα, με εξαίρεση τις δύο εγχαράξεις που ορίζουν τον πλαστικό δακτύλιο ακριβώς κάτω από το σώμα. Υάλωμα και στο εξωτερικό των λαβών. Το σώμα του αγγείου φέρει παράσταση Αμαζονομαχίας. Σε κάθε όψη, δύο ζεύγη πολεμιστή εναντίον πολεμιστή εναλλάσσονται με δύο ζεύγη πολεμιστή εναντίον Αμαζόνας. Την αριστερή πλευρά κάθε ζεύγους καταλαμβάνει πολεμιστής που στο αριστερό του χέρι φέρει ασπίδα, ενώ με το δεξί κραδαίνει δόρυ εναντίον του αντιπάλου του. Η δεύτερη μορφή κάθε ζεύγους κινείται προς τα δεξιά αλλά στρέφει την κεφαλή της προς τα πίσω και αντεπιτίθεται με δόρυ, ενώ προτάσσει την ασπίδα που φέρει στο δεξί της χέρι. Όλες οι μορφές φορούν εξωμίδα πάνω από ζωσμένο χιτωνίσκο και κράνος, οι ανδρικές κορινθιακού, οι γυναικείες αττικού τύπου. Φέρουν επιπλέον κολεό και οι ανδρικές και κνημίδες. Κάθε σκηνή πλαισιώνεται από δύο οριζόντια μελανά ανθέμια, η κορυφή των οποίων είναι στραμμένη προς την παράσταση. Στο βάθος, σειρές διαγώνια διατεταγμένων μελανών στιγμών. Ιώδες χρώμα εμφανίζουν οι χιτωνίσκοι και λεπτομέρειες στα κράνη ορισμένων μορφών, οι ασπίδες που αποδίδονται σε κατατομή και η άντυγα των μετωπικά αποδοσμένων ασπίδων.
(EL)
Φορέας προστασίας: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
(EL)
Archaeological Service / Museum: Archaeological Museum of Thessaloniki
(EN)