Brillo Defender, Kill Classicists
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0

Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Brillo Defender, Kill Classicists (EL)

Χαραλαμπίδης, Νίκος (1967) (EL)
Charalambidis, Nikos (1967) (EN)

Το έργο του Νίκου Χαραλαμπίδη “Brillo Defender, Kill Classicists” ανήκει σε έναν ευρύτερο κύκλο δουλειάς του καλλιτέχνη της δεκαετίας του 1990, όπου εισάγει μια θεματολογία, η οποία πραγματεύεται ένα φάσμα ιστορικών και κοινωνικό-πολιτικών ζητημάτων, όπως οι πόλεμοι, ο βίαιος εκπατρισμός και η προσφυγοποίηση, η παγκοσμιοποίηση κ.ά. Η σύνθεση εμπλουτίζεται με αυτοαναφορικά στοιχεία, συμβολισμούς, αλληγορίες που συχνά διασυνδέονται με φιλοσοφικές προεκτάσεις. Ανατρέχει στη διαχείριση ιστορικού αρχειακού υλικού, το οποίο διαπλέκει με σύγχρονα δεδομένα και γεγονότα, όπως την ανθρωπιστική, ιδεολογική και πολιτισμική κρίση. Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του Νίκου Χαραλαμπίδη καταλαμβάνουν site-specific εγκαταστάσεις και κατασκευές από διάφορα υλικά, performances, βίντεο και άλλες ψηφιακές εφαρμογές, συνιστώντας μια πλούσια και ιδιαίτερη εικαστική γλώσσα με ευρεία χρήση μέσων και τεχνικών. Ο έντονα πολιτικός χαρακτήρας είναι αυτός που κυριαρχεί στις δημιουργίες του ήδη από την αρχή της καριέρας του, με αναφορές στην παιδική του ηλικία και στην ιστορία της γενέτειράς του, Κύπρου. Τα θέματά του έκτοτε συνεχίζουν να αφορούν τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, την παγκοσμιοποίηση, τον καταναλωτισμό, τις ιδεολογικές και πολιτισμικές κρίσεις, τα οποία αποκτούν σύνθετες εννοιολογικές προεκτάσεις και παράλληλα πολλαπλές ερμηνευτικές προσεγγίσεις. Ο Χαραλαμπίδης καταπιάνεται θεματικά με έννοιες όπως η ταυτότητα και η ιθαγένεια, τις οποίες αποτυπώνει μέσα από διαφορετικές οπτικές παρεμβάσεις με σκοπό να συγκροτήσει έναν κριτικό και πολιτικό λόγο στο έργο του. (EL)
Nikos Charalambidis' artwork, "Brillo Defender, Kill Classicists belongs to a broader cycle of the artist's work of the 1990s where he introduces a thematology that deals with a range of historical and socio-political issues, such as wars, violent expatriation and refugeeism, globalization, etc. His compositions are enriched with self-referential elements, symbolism and allegory, often interconnected with philosophical extensions. He delves into the management of historical archival material, intertwining it with contemporary data and events, such as the humanitarian, ideological, and cultural crises. Most of Nikos Charalambidis' work is consisted of site-specific installations and constructions, performances, videos and other digital applications, recommending a very special visual language with a variety of media and techniques. His early creations are dominated by a strong political content referring to his childhood experiences and the history of Cyprus as his birthplace. Since then, his subjects continue to concern the current socio-political reality, globalization, consumerism, ideological and cultural crises, and they end up acquiring complex conceptual meanings and at the same time multiple interpretive approaches. Charalambidis deals mainly with the concepts of identity and citizenship which are represented by different visual interventions in order to construct a critical and political discourse in his work. (EN)

Εκτύπωση (EL)
Print (EN)

Εκτύπωση (EL)
Printing (EN)


1997


Σύνθεση (EL)
Σύγχρονη Τέχνη (EL)
Contemporary art (EN)
Composition (EN)

Image

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Τεχνικές ζωγραφικής (EL)
Painting techniques (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)