Hiroshima and Nagasaki monument
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0

Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Μνημείο Χιροσίμα-Ναγκασάκι (EL)
Hiroshima and Nagasaki monument (EN)

Τάχα, Αθηνά (1936) (EL)
Tacha, Athena (1936) (EN)

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 η Αθηνά Τάχα δημιουργεί σχέδια και μακέτες αρχιτεκτονικών μνημείων που προορίζονταν για «Μνημεία Σφαγής», αφιερωμένα σε γεγονότα που σφράγισαν τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία. Τα σχέδια, τα οποία ανήκουν στη συλλογή του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, αφορούν: 1) το Μνημείο Χιροσίμας-Ναγκασάκι, 2) το Μνημείο Εβραϊκού Ολοκαυτώματος, 3)το Μνημείο της Κεντρικής Αμερικής, και 4) το Μνημείο Ινδίας-Πακιστάν. Οι προτάσεις αυτές, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν το 1983 αλλά δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, βάζει στο στόχαστρο τα θύματα των τραγωδιών και επιχειρεί να επουλώσει τις πληγές τους διατηρώντας ζωντανή τη μνήμη τους. Στόχος της είναι να προκαλέσει τη διέγερση της μνήμης του θεατή μέσω της σωματικής εμπειρίας και μέσω μιας προσωπικής διαδρομής που επιχειρεί να διαμορφώσει στις μορφολογίες των μνημείων. Η όλη αυτή της προσέγγιση παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο η γλύπτρια αντιλαμβάνεται την τέχνη της στο δημόσιο τομέα και πως επιθυμεί να την κάνει προσβάσιμη σε όλους και όχι μόνο σε μια πνευματική ελίτ, η οποία μπορεί να επισκέπτεται μουσεία ή να τη αγοράζει. (EL)
In the early 1980s, Athena Tacha created drawings and models for architectural monuments intended for "Monuments of Massacres," dedicated to events that marked modern history. The drawings, which belong to the collection of the Museum of Contemporary Art, concern: 1) The Hiroshima-Nagasaki Monument, 2) The Holocaust Memorial, 3) The Central America Monument, and 4) The India-Pakistan Monument. These proposals, realised in 1983 but never implemented, aim to commemorate the victims of these tragedies and attempt to heal their wounds by keeping their memory alive. Her goal is to provoke the viewer's memory through physical experience and by creating a personal journey within the monument's forms. This entire approach showcases how the sculptor perceives her art in the public domain and how she desires to make it accessible to everyone, not just to a cultural elite who may visit museums or acquire it. (EN)

Σχέδιο (EL)
Drawing (EN)

Σχέδιο σε βελούδο, Κλίμακα 3/16 (EL)
Drawing on velvet, Scale 3/16 (EN)



1983


Μελέτη (EL)
Σύγχρονη Τέχνη (EL)
Study (EN)
Contemporary art (EN)


Image

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)