Village of Gorki. In front of my house. Full Moon

Village of Gorki. In front of my house. Full Moon
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0

Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Χωριό μεγάλο Γκόρκι μπροστά από το σπίτι μου- Πανσέληνος (EL)
Village of Gorki. In front of my house. Full Moon (EN)

Kliun, Ivan (1873-1943) (EL)
Kliun, Ivan (1873-1943) (EN)

Το 1934, στο Α΄ Συνέδριο της Ένωσης Σοβιετικών Συγγραφέων, ο Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός ανακηρύχτηκε ως το επίσημο ρεύμα της μαρξιστικής αισθητικής. Το κίνημα απαιτούσε από τον καλλιτέχνη την πιστή, ιστορικά θεμελιωμένη απεικόνιση της πραγματικότητας στην επαναστατικής της εξέλιξη, όπως αυτά εκφράστηκαν από τους Maxim Gorky και Andrei Zhdanov. Ακολούθησαν το κλείσιμο Ινστιτούτων, η απαγόρευση εκθέσεων και εκδόσεων, η πίεση των αρχών για αφανισμό της πρωτοπορίας, η αναστολή κρατικών παραγγελιών και η ακύρωση επιχορηγήσεων. Οι καλλιτέχνες της πρωτοπορίας, αν και δεν ακολούθησαν το Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό και τη στρατευμένη τέχνη του, επέστρεψαν πολλοί από αυτούς στη ρεαλιστική τέχνη, αφήνοντας πίσω τους τα ανεικονικά-πρωτοποριακά έργα τους. Ένας από τους πιο γνωστούς Ρώσους που επέστρεψε στη ρεαλιστική τέχνη είναι ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ενώ εδώ έχουμε τον Ιβάν Κλιουν να αφήνει τα μονοχρωματικά σχήματά του και να μας παρουσιάζει ένα τοπίο.
Ο Κλιουν μας παρουσιάζει μια άποψη του χωριού Γκόρκι, όπως εκείνος το βλέπει μπροστά από το σπίτι του, όπως μαρτυρεί και ο τίτλος του έργου. Επιλέγει να παρουσιάσει το τοπίο υπό το φως της Πανσελήνου, στην προσπάθειά του να αιχμαλωτίσει το τοπίο μέσα στις συγκεκριμένες φυσικές συνθήκες. Στην παραστατική τέχνη είναι έντονη η ανάγκη των ζωγράφων να αποδώσουν την αίσθηση που προκαλούν τα αντικείμενα που αναπαριστούν, κάτι που λείπει τελείως από την ανεικονική τέχνη. Ο Κλιουν πετυχαίνει να συλλάβει τον τρόπο με τον οποίο το φως πέφτει πάνω στα σπίτια και την πανίδα, καθώς και την αντανάκλάσή τους στο χορτάρι μέσα από τα παστέλ χρώματα που χρησιμοποιεί και τις απαλές γραμμές με τις οποίες δούλεψε το έργο. Ο πίνακας μοιάζει σαν να έχει μπροστά του ένα τούλι, μέσα από το οποίο ο θεατής προσπαθεί να διακρίνει την εικόνα. (EL)

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφικό σχέδιο (EL)

Χαρτί (EL)
Υδατόχρωμα-γκουας (EL)


1933


Παραστατική τέχνη (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Ζωγραφικό έργο (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Image

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφική (EL)

Russian

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)