Χωρίς τίτλο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Χωρίς τίτλο (EL)

Kliun, Ivan (1873-1943) (EL)
Kliun, Ivan (1873-1943) (EN)

Η θεωρία και η πρακτική του Συμβολισμού διαμορφώθηκαν μέσα από τη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι ο περιβάλλων κόσμος είναι γεμάτος διφορούμενα: η συγκεκριμένη μορφή δεν ενσαρκώνει ιδέες, αλλά υπανίσσεται ένα κρυφό νόημα, από το οποίο αντλεί την πολυσημία της, τη διάχυση των ορίων, γι' αυτό και η αλληγορία συνιστά μια μετάβαση από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο. Αυτός ο μετασχηματισμός της πραγματικότητας γίνεται με την ενίσχυση της δραστικότητας της μορφής. Την περίοδο αυτή ακμάζουν οι πρωτοπόροι καλλιτέχνες της "Εταιρείας των Περιπλανώμενων" και ο νεότερος κλάδος τους, οι καλλιτέχνες που προσανατολίζονται προς το Συμβολισμό, όπως ο Βρούμπελ και ο Μπορίσοφ-Μουσάτοφ, οι εμπρεσιονιστές της Μόσχας από την ομάδα της "Ένωσης Ρώσων Καλλιτεχνών", η ένωση "Ο Κόσμος της Τέχνης", οι συμβολιστές καλλιτέχνες της δεύτερης γενιάς από την ένωση "Γαλάζιο Ρόδο", η οποία αποτέλεσε την αφετηρία των νέων καλλιτεχνικών τάσεων. Το 1910 εμφανίζονται οι καλλιτέχνες της ομάδας "Βαλές Καρό" στη Μόσχα και σχηματίζεται η "Ένωση Νεολαίας" στην Πετρούπολη, που συγκεντρώνει στις εκθέσεις της όλους τους καλλιτέχνες της ρωσικής πρωτοπορίας.
Τα διαχρονικά επιτεύγματα του Ιμπρεσιονισμού στην κατανόηση της ζωγραφικής φύσης, που συνίστανται στην αποκάλυψη του χρώματος, στην ανάλυση των χρωμάτων και την οπτική τους μείξη, οδήγησαν σε μια ζωγραφική καθαρών χρωμάτων, γεγονός που υπήρξε η αφετηρία για ολόκληρη τη νεότερη τέχνη. Από την άλλη ο συμβολισμός υπονοούσε και εγκεφαλικά την εικόνα και επιδίωκε τη συνάντηση του θεατή με το έργο τέχνης. Ο Κλιουν παρουσιάζει ένα ζωγραφικό σχέδιο πολύ κοντά στην αισθητική και τη χρωματική κλίμακα των έργων που έκανε με θέμα τη λίμνη Σοκόλνικι και αν και το τεκμήριο δεν έχει χρονολογηθεί ίσως θα μπορούσε να ερμηνευθεί μέσα στη συμβολιστική διάθεση των αρχών της δεκαετίας του 1910. Παρουσιάζεται ένα μωβ-κίτρινο σπίτι στην άκρη ενός λόφου, ενώ το πλαισιώνουν δέντρα. (EL)

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφικό σχέδιο (EL)

Χαρτί (EL)
Υδατόχρωμα-γκουας (EL)
Κάρβουνο (EL)

Ρωσική πρωτοπορία (EL)
Ζωγραφικό έργο (EL)
Συμβολισμός (EL)


Εικόνα

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφική (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.