From the series
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0

Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Από την ενότητα "Μετοίκησις" (EL)
From the series "Metoikesis" (EN)

Καλλιγά, Λίζη (1943) (EL)
Calligas Lizzie (1943) (EN)

Το 2007 και λίγο πριν την οριστική μεταφορά των γλυπτών από το παλαιό μουσείο της Ακρόπολης στο νέο, η Λίζη Καλλιγά αιτείται να της επιτραπεί η πρόσβαση στο παλαιό για να φωτογραφήσει όλη τη διαδικασία της προετοιμασίας για τη μεταφορά των εκθεμάτων. Στόχος της ήταν να διατηρήσει στη μνήμη τόσο τη δική της όσο και των θεατών μέρος από την ατμόσφαιρα ενός χώρου ιστορικού, σημαντικού και συναισθηματικά φορτισμένου για την ίδια. Επικεντρώθηκε κατά κύριο λόγο στην αίθουσα με τις Κόρες, οι οποίες ήταν τοποθετημένες σε ημικύκλιο έχοντας ως φόντο το σκούρο μπλε χρώμα της αίθουσας που τις περιέβαλλε. Ο φακός της εστίασε στα ίδια τα γλυπτά, τα οποία τυλιγμένα μέσα σε λευκά υφάσματα περίμεναν καρτερικά την μεταφορά τους. Επέλεξε κατά κύριο λόγο ολόσωμες απόψεις ή τμήματα μελών των γλυπτών και σπανιότερα αποθανάτισε μια συνάθροιση αγαλμάτων. Οι λεπτομέρειες που αποτυπώνει ο φακός, όπως τα υλικά συσκευασίας ή η αρίθμηση του βάθρου ή του κιβωτίου όπου πρόκειται να εγκιβωτιστούν δημιουργούν διάφορα οπτικά ερεθίσματα έχοντας ως στόχο την πρόκληση συναισθημάτων αφενός για τον αποχαιρετισμό και τον αποχωρισμό από το μέχρι τότε «σπίτι» τους, αφετέρου όμως και για την προσμονή και τις προσδοκίες που φέρνει η μετακόμιση σε ένα νέο, μεγαλύτερο, καινούριο. (EL)
In 2007, shortly before the final transfer of the sculptures from the old Acropolis Museum to the new one, Lizzie Calligas requested access to the old museum to photograph the whole process of preparation for the transfer of the exhibits. Her aim was to preserve in her own memory as well as that of the viewers part of the atmosphere of a place that is historical, important and emotionally charged for her. She focused primarily on the room with the "Daughters", which were arranged in a semi-circle with the dark blue colour of the room surrounding them as a backdrop. Her lens focused on the sculptures themselves, which, wrapped in white cloth, were waiting patiently for their transport. She chose primarily full-length views or parts of the sculptures' limbs and rarely captured an assemblage of statues. The details captured by the lens, such as the packing materials or the numbering of the pedestal or the box where they are to be encased, create various visual stimuli, aiming to evoke feelings of farewell and separation from their hitherto "home" on the one hand, but also of the anticipation and expectations that moving to a new, bigger, newer one brings. (EN)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Φωτογραφία επικολλημένη σε αλουμίνιο (EL)
Photography mounted on aluminum (EN)


2007-2008


Φωτογραφία (EL)
Ανθρώπινη φιγούρα (EL)
Photography (EN)
Human figure (EN)


Image

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)