Είναι μια μυρτιά στο κοιμητήριο, που την κόβουνε, την ξανακόβουνε κι όλο βγαίνει. Αυτό έχει ιστορία. Ένας γέρος εσκότωσε τη γυναίκα του, επειδή την είχε σε υποψία ή επειδή όλο γκρίνιαζε πως του έφταιγε. Όλο ετρωγότανε και τη βάρεσε με μια κοπίδα. Δεν ήγλεπε κιόλας ο γέρος και τσ' ήκοψε τσ' αρτηρίες και πέθανε. Όταν την εκηδέψανε και τη θάψανε εδώ στα μαξιλάρια τ' απεθαμένου δεν βάζουμε μαλλιά και ρούχα, γιατί αργούνε να σαπίζουνε. Βάζουμε μυρτιά, μέσα σε μια διπλή μαξιλαροθήκη. Εκεί λοιπόν που θάψανε τη γριά, βγήκε από το μαξιλάρι μυρτιά κι έγινε δέντρο, που όσο τώρα κι αν το κόβουνε δε σταματάει. Όλο βγαίνει. Αυτό το θάψιμο έγινε γύρω στα 1890. Ύστερα εθάψανε και το γέρο κοντά, αλλά από εκείνον δεν βγήκε μυρτιά. Και θέλουνε να πούνε πως η μυρτιά μαρτυράει, πως ήτανε καλή η γυναίκα κι αθώα. Αγία γυναίκα που σκοτώθηκε άδικα. (Ο άντρας της τότε έφαε και πολλά χρόνια φυλακή, που την έκαμε στην Κεφαλονιά). Ξαμπελώθηκε τώρα η οικογένεια τσις. (Η γυναίκα μπορεί να ήτανε και νέα όταν τη σκότωσε).

Είναι μια μυρτιά στο κοιμητήριο, που την κόβουνε, την ξανακόβουνε κι όλο βγαίνει. Αυτό έχει ιστορία. Ένας γέρος εσκότωσε τη γυναίκα του, επειδή την είχε σε υποψία ή επειδή όλο γκρίνιαζε πως του έφταιγε. Όλο ετρωγότανε και τη βάρεσε με μια κοπίδα. Δεν ήγλεπε κιόλας ο γέρος και τσ' ήκοψε τσ' αρτηρίες και πέθανε. Όταν την εκηδέψανε και τη θάψανε εδώ στα μαξιλάρια τ' απεθαμένου δεν βάζουμε μαλλιά και ρούχα, γιατί αργούνε να σαπίζουνε. Βάζουμε μυρτιά, μέσα σε μια διπλή μαξιλαροθήκη. Εκεί λοιπόν που θάψανε τη γριά, βγήκε από το μαξιλάρι μυρτιά κι έγινε δέντρο, που όσο τώρα κι αν το κόβουνε δε σταματάει. Όλο βγαίνει. Αυτό το θάψιμο έγινε γύρω στα 1890. Ύστερα εθάψανε και το γέρο κοντά, αλλά από εκείνον δεν βγήκε μυρτιά. Και θέλουνε να πούνε πως η μυρτιά μαρτυράει, πως ήτανε καλή η γυναίκα κι αθώα. Αγία γυναίκα που σκοτώθηκε άδικα. (Ο άντρας της τότε έφαε και πολλά χρόνια φυλακή, που την έκαμε στην Κεφαλονιά). Ξαμπελώθηκε τώρα η οικογένεια τσις. (Η γυναίκα μπορεί να ήτανε και νέα όταν τη σκότωσε).
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives
CC_BY_NC_ND



Είναι μια μυρτιά στο κοιμητήριο, που την κόβουνε, την ξανακόβουνε κι όλο βγαίνει. Αυτό έχει ιστορία. Ένας γέρος εσκότωσε τη γυναίκα του, επειδή την είχε σε υποψία ή επειδή όλο γκρίνιαζε πως του έφταιγε. Όλο ετρωγότανε και τη βάρεσε με μια κοπίδα. Δεν ήγλεπε κιόλας ο γέρος και τσ' ήκοψε τσ' αρτηρίες και πέθανε. Όταν την εκηδέψανε και τη θάψανε εδώ στα μαξιλάρια τ' απεθαμένου δεν βάζουμε μαλλιά και ρούχα, γιατί αργούνε να σαπίζουνε. Βάζουμε μυρτιά, μέσα σε μια διπλή μαξιλαροθήκη. Εκεί λοιπόν που θάψανε τη γριά, βγήκε από το μαξιλάρι μυρτιά κι έγινε δέντρο, που όσο τώρα κι αν το κόβουνε δε σταματάει. Όλο βγαίνει. Αυτό το θάψιμο έγινε γύρω στα 1890. Ύστερα εθάψανε και το γέρο κοντά, αλλά από εκείνον δεν βγήκε μυρτιά. Και θέλουνε να πούνε πως η μυρτιά μαρτυράει, πως ήτανε καλή η γυναίκα κι αθώα. Αγία γυναίκα που σκοτώθηκε άδικα. (Ο άντρας της τότε έφαε και πολλά χρόνια φυλακή, που την έκαμε στην Κεφαλονιά). Ξαμπελώθηκε τώρα η οικογένεια τσις. (Η γυναίκα μπορεί να ήτανε και νέα όταν τη σκότωσε).

Λουκάτος, Δημήτριος Σ.
Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (EL)

Παραδόσεις

Κέρκυρα, Μαθράκι


1960




Λ. Α. αρ. 2344, σελ. 240, Δ. Λουκάτος, νησίς Μαθράκι Κέρκυρας, 1960

Text

Greek




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)