Οι απεικονίσεις αρχαίων μνημείων από τον Κογεβίνα παραπέμπουν άμεσα ή έμμεσα σε χαρακτικά και ζωγραφικά έργα ευρωπαίων περιηγητών. Στην «Ακρόπολη» διακρίνονται οι προβληματισμοί του καλλιτέχνη γύρω από τις κατευθύνσεις και επιδράσεις που δέχθηκε από τους μεταϊμπρεσιονιστές, που γνώρισε κατά τα συχνά ταξίδια του στο Παρίσι, για την απόδοση των τοπίων. Ο θεατρικός, αντιρεαλιστικός φωτισμός του μνημείου το συνδέει με το ιδιαίτερης βαρύτητας πολιτισμικό φορτίο του, αισθητοποιώντας μνήμες της συμβολικής χρήσης ενός χρυσαφένιου αιώνιου φωτός.
(EL)