ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ Κωνσταντίνος (1837-1907) “Το λιμάνι του Βόλου”

ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ Κωνσταντίνος (1837-1907) “Το λιμάνι του Βόλου”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ Κωνσταντίνος (1837-1907) “Το λιμάνι του Βόλου” (EL)

ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ Κωνσταντίνος (1837-1907) (EL)


Η σχέση του Βολανάκη με την πόλη του Βόλου και το Πήλιο είναι γνωστή από τις βιογραφίες του. Ο Εμπορικός οίκος στην Τεργάστη στον οπίο εργάζεται από το 1856 ωςλογιστής ανήκει στον Γεώργιο Αφεντούλη που κατάγεται από την Ζαγορά του Πηλίου, ενώ σύζυγός του είναι η ανηψιά του Αφεντούλη Φανή, την οποία νυμφεύτηκε το 1875. Στο έργο της Πινακοθήκης Αβέρωφ, μια από τις πολλές παραλλαγές του θέματος, ο Βολανάκης δίνει μια νυχτερινή εικόνα του λιμανιού του Βόλου, όπου στο φεγγαρόφωτο περιπατητές απολάμβάνουν τη βόλτα τους είτε στην αποβάθρα πεζοί ή με αμαξάκι. Αριστερά πάνω στις γραμμές κινείται ένα ιππήλατο βαγόνι, ενώ στη θάλασσα δεσπόζει ένα μεγάλο καράβι και μερικά μικρότερα αριστερά. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύνθεση παίζουν οι απεικονίσεις των πλοίων καθώς, λουσμένα στο φως του φεγγαριού, αναδεικνύουν τη λεπτολόγο περιγραφή στην οποία καταφεύγει ο Βολανάκης για την απόδοση των `πλοιογραφιών` του. Παρόλο που η χρωματική κλίμακα είναι περιορισμένη λόγω της νύχτας, η έντονη αντίθεση μεταξύ των σκοτεινών και φεγγαρόλουστων μερών, δίνει ένα ρομαντικό χαρακτήρα στο έργο και μια ηρεμία που συναντάται συχνά στις θαλασσογραφίες του Βολανάκη. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)


19ος Αιώνας (EL)
Παράλληλα θέματα και εκφράσεις (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.