Τριπλός εφίστιος φανός κατασκευής Χένρυ Χιούζ & Σία (Henry Hughes & Sons Son)

Τριπλός εφίστιος φανός κατασκευής Χένρυ Χιούζ & Σία (Henry Hughes & Sons Son)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη   

Αποθετήριο :
Η Ναυτική Συλλογή του Π. Κ. Λασκαρίδη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY 4.0

Αναφορά Δημιουργού
CC_BY



Τριπλός εφίστιος φανός κατασκευής Χένρυ Χιούζ & Σία (Henry Hughes & Sons Son)

Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Ο ναυτικός φανός είναι ένας τύπος συσκευής φωτισμού ειδικά σχεδιασμένος για χρήση σε θαλάσσια περιβάλλοντα, κυρίως σε πλοία και σκάφη. Αυτοί οι λαμπτήρες είναι ζωτικής σημασίας για την πλοήγηση, την ασφάλεια και τη σηματοδότηση. Ορισμένα από τα βασικά τους χαρακτηριστικά είναι τα εξής: 1. Ανθεκτικότητα: Οι ναυτικοί λαμπτήρες είναι κατασκευασμένοι για να αντέχουν στις σκληρές θαλάσσιες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης της έκθεσης στο θαλασσινό νερό, της υγρασίας και των κακών καιρικών συνθηκών. Συχνά κατασκευάζονται από ανθεκτικά στη διάβρωση υλικά όπως ο ορείχαλκος ή ο ανοξείδωτος χάλυβας. 2. Ορατότητα: Πολλοί ναυτικοί λαμπτήρες έχουν σχεδιαστεί για να εκπέμπουν φως που είναι ορατό από μεγάλες αποστάσεις, γεγονός που τους καθιστά απαραίτητους για τη νυχτερινή πλοήγηση ή σε συνθήκες κακής ορατότητας. 3. Κωδικοποίηση χρώματος: Οι ναυτικοί λαμπτήρες έχουν συχνά έγχρωμους φακούς ή φίλτρα (κόκκινο, πράσινο, λευκό ή κίτρινο) για να υποδεικνύουν διαφορετικές λειτουργίες. Ο συγκεκριμέναο φανός είανι κατασκευής της εταιρίας Χιούζ & Σία (Hughes and Sons Son). Οι Χιούζ & Σία ήταν αρχικά κατασκευαστές ρολογιών στο Ήστ Έντ (East End / Ανατολικό Άκρο) του Λονδίνου, οι οποίοι αργότερα προμήθευαν εξάντες και χρονόμετρα σε πλοία που έρχονταν στον Τάμεση. Ο συγκεκριμένος εφίστιος φανός προοριζόταν για χρήση σε μικρά σχετικά σκάφη, όπου η τοποθέτηση τριών χωριστών φανών απαιτούσε σχετικά μεγάλο κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας. Το 1838 για πρώτη φορά οι Ηνωμένες Πολιτείες ψήφισαν νόμο που απαιτούσε από τα ατμόπλοια που ταξιδεύουν μεταξύ της δύσης και της ανατολής του ηλίου να φέρουν ένα ή περισσότερα φώτα σηματοδότησης, χωρίς ακόμα να προσδιορίζεται το χρώμα, η ορατότητα και οι θέσεις επί του πλοίου που θα τοποθετούνταν τα φώτα. Το 1846 το Ηνωμένο Βασίλειο ψήφισε νομοθεσία και κανονισμούς που απαιτούσαν όλα τα ατμόπλοια να φέρουν φώτα ναυσιπλοΐας .Το Αγγλικό Ναυαρχείο από το 1848 απαιτούσε από τα ατμόπλοια να εμφανίζουν κόκκινα και πράσινα πλευρικά φώτα. Ο συγκεκριμένος τριπλός φανός κατασκευάστηκε μεταξύ 1838 και 1846 και δείχνει καθαρά ότι ακόμα και πριν από τη θεσμική κατοχύρωση, είχε δημιουργηθεί εθιμικός κανόνας σχετικά με τα χρώματα των φώτων ναυσιπλοΐας.


Μεγάλη Βρετανία
Αρχές 19ου αιώνα
Λονδίνο

Μεγάλη Βρετανία
Λονδίνο

Μ15xΠ20xY44,5 εκ.

Αρχές 19ου αιώνα

1838 - 1846


Ναυτικά όργανα
Ναυτιλία
Φανοί (λαμπτήρες)


Τρισδιάστατο μοντέλο

Μ15xΠ20xY44,5 εκ.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.