Η μνήμη και η ενίσχυσις αυτής: επί τη βάσει των νεωτάτων πορισμάτων της επιστήμης

Η μνήμη και η ενίσχυσις αυτής: επί τη βάσει των νεωτάτων πορισμάτων της επιστήμης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Η μνήμη και η ενίσχυσις αυτής: επί τη βάσει των νεωτάτων πορισμάτων της επιστήμης

Αντύπας Παναγιώτης

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ.. Η Τ.Κ. «Επιστημονικά» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν θέματα παιδαγωγικά, ψυχολογίας, διδακτικής και ειδικής διδακτικής ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαίας ελληνικής γραμματείας, καθώς και ξένη λογοτεχνία. Το βιβλίο ''Η μνήμη και η ενίσχυσις αυτής: επί τη βάσει των νεωτάτων πορισμάτων της επιστήμης'' ανήκε στην κατηγορία «Επιστημονικά» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Πρόκειται για εγχειρίδιο που περιγράφει τις λειτουργίες και τους μηχανισμούς της μνήμης και επίσης αναφέρεται στις μεθόδους και τα μέσα βελτίωσης της μνήμης. Στο πρώτο μέρος του βιβλίου εξετάζεται εννοιολογικά η μνήμη, τα είδη και οι ιδιότητές της, ως μια θεωρητική σκευή για το δεύτερο μέρος, εντός του οποίου αναπτύσσεται μια μεθοδολογία για την ‘υγιεινή’ της μνήμης μέσα από συστηματοποιημένες ασκήσεις. Σκοπός είναι να βοηθηθούν οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και κάθε ενδιαφερόμενος/η μέσα από την πρόσβαση σε εφαρμόσιμα συμπεράσματα της ψυχολογικής έρευνας. Στο βιβλίο προτάσσεται πρόλογος από την επιμελήτρια του Εργαστηρίου Πειραματικής Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σοφία Μ. Γεδεών (1908-1998), η οποία ήταν παιδαγωγός, ψυχολόγος και λογοτέχνιδα, αλλά και η πρώτη Ελληνίδα που κατέλαβε θέση Υφηγήτριας σε πανεπιστημιακή σχολή.

bibo:Book
Book
TEXT
Livre
Βιβλίο

Εν Αθήναις

158 page(s)
14 εκ. × 21 εκ.

1930





Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.