Η απολογία του σχολείου εργασίας

Η απολογία του σχολείου εργασίας
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Η απολογία του σχολείου εργασίας

Κάστανος Θεόδωρος

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ.. Η Τ.Κ. «Επιστημονικά» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν θέματα παιδαγωγικά, ψυχολογίας, διδακτικής και ειδικής διδακτικής ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαίας ελληνικής γραμματείας, καθώς και ξένη λογοτεχνία. Το βιβλίο ''Η απολογία του σχολείου εργασίας'' ανήκε στην κατηγορία «Επιστημονικά» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Σε αυτό περιέχεται η ομιλία του συγγραφέα Θεόδωρου Κάστανου σε εκπαιδευτικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε το 1931. Στην ομιλία αυτή είχε υποστηρίξει την ιδέα του Σχολείου Εργασίας, σύμφωνα με την οποία οι σχολικές δραστηριότητες συνδέονται με προβληματικές καταστάσεις της ζωής και επίσης κατανοούνται και επιλύονται μέσα από την ενεργητική συμμετοχή και συνεργασία μαθητών/ τριών και εκπαιδευτικών. Ο Θεόδωρος Κάστανος (1886-1932), παιδαγωγός, διευθυντής σε διάφορα Διδασκαλεία της χώρας και πρωτοπόρος στην ίδρυση της Ζαρίφειου Παιδαγωγικής Ακαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, αντλούσε τις παιδαγωγικές θέσεις του από τη μεταρρυθμιστική παιδαγωγική κίνηση της Γερμανίας των αρχών του 20ου αι.. Στην εποχή του είχε επικριθεί έντονα για τις παιδαγωγικές του απόψεις, οι οποίες συνέδεαν το Σχολείο Εργασίας με τη Νέα Αγωγή και το Νέο Σχολείο.

bibo:Book
Book
TEXT
Livre
Βιβλίο

Θεσσαλονίκη

14 εκ. × 21 εκ.
94 page(s)

χ.χ.



Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.