Υπαπαντή, εικόνα Δωδεκαόρτου από το τέμπλο του καθολικού της Ιεράς Μονής Στροφάδων

Υπαπαντή, εικόνα Δωδεκαόρτου από το τέμπλο του καθολικού της Ιεράς Μονής Στροφάδων
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Υπαπαντή, εικόνα Δωδεκαόρτου από το τέμπλο του καθολικού της Ιεράς Μονής Στροφάδων (EL)

Η σκηνή διαδραματίζεται μέσα στο ναό, ο οποίος δηλώνεται με τετράστυλο θολωτό κιβώριο, που στεγάζει το χώρο της Αγίας Τράπεζας. Η Αγία Τράπεζα καλύπτεται με κόκκινη ενδυτή και φέρει κλειστό κώδικα με χρυσή στάχωση. Δεξιά, ο πρεσβύτης Συμεών, με τα χέρια σκεπασμένα από το σταρόχρωμο ιμάτιό του, στέκεται πάνω σε βάθρο και κρατάει ευλαβικά το Χριστό. Η Παναγία τείνει τα χέρια προς αυτόν, έτοιμη να παραλάβει το τέκνο της. Πίσω από την Παναγία, προβάλλει η γηραιά προφήτισσα Άννα, κρατώντας ανοιχτό ειλητάριο με την επιγραφή: ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΒΡΕΦΟΣ ΟΥΡΑΝΟΝ ΚΑΙ ΓΗΝ ΕΣΤΕΡΕΩΣΕ. Στρέφει το κεφάλι προς τον Ιωσήφ, ο οποίος κρατάει ζεύγος νεοσσών, που κατά την παλαιά συνήθεια των Εβραίων προσφέρονταν στο ναό για την τελετή. Στο βάθος, αριστερά και δεξιά, απεικονίζονται ψηλά κτήρια και ανάμεσά τους τοίχος. Η παράσταση ακολουθεί τον εικονογραφικό τύπο που αποκρυσταλλώθηκε στην κρητική ζωγραφική το 15ο αι. Οι μορφές χαρακτηρίζονται από μαλακό πλάσιμο και βαριές αναλογίες. Πιθανώς παραγωγή ζακυνθινού εργαστηρίου. (EL)
Φορέας προστασίας: Εφορεία Αρχαιοτήτων Ζακύνθου (EL)
Archaeological Service / Museum: Ephorate of Antiquities of Zakynthos (EN)

Εικόνα επιστυλίου τέμπλου (EL)
Templon beam icon (EN)

Ξύλο (EL)
Wood (EN)

Εφορεία Αρχαιοτήτων Ζακύνθου (EL)

Πλάτος: 33.0 εκ. Ύψος: 46.0 εκ. (EL)


1676 AD - 1699 AD




Εικόνα

© Εθνικό Αρχείο Μνημείων-Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.