Εβραϊκό μοτίβο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Εβραϊκό μοτίβο (EL)
Jewish Motif (EN)

Νικρίτιν, Σολομών (EL)
Nikritin, Solomon (EN)

Το 1918 ο εβραϊκής καταγωγής Nikritin αρχίζει να ασχολείται με την Εβραϊκή Πολιτιστική Λίγκα. Η περίοδος του καλλιτέχνη από το 1918 ως τις αρχές του 1920 ήταν κατά την N. Adaskina «αποκλειστικά αφιερωμένη στην καλλιτεχνική του κατάρτιση, τη μελέτη των διαφόρων τεχνοτροπιών και τη διαμόρφωση ενός προσωπικού στυλ». Το 1918 ο καλλιτέχνης εργάζεται εντατικά κάτω από τη διδασκαλία της Α. Exter, ενώ παράλληλα παραδίδει και μαθήματα ως καθηγητής στους ηθοποιούς του θεάτρου Solovsov (Σολοφτσόφ) του Κιέβου. To 1919 ασχολείται με την εορταστική διακόσμηση διαφόρων περιοχών στο Κίεβο με αφορμή την επέτειο της ίδρυσης του Κόκκινου Στρατού. Στην περίοδο 1918-1919 ο Nikritin βρίσκεται στο Κίεβο όπου τα πραξικοπήματα διαδέχονται το ένα το άλλο (ο Nikritin αναφέρει 14 εκ των οποίων, σύμφωνα με τα λόγια του, ο ίδιος έζησε προσωπικά τα 10) και η εξουσία εκεί αλλάζει συνεχώς χέρια ως τον Ιούλιο του 1920 που εδραιώνεται η εξουσία των Μπολσεβίκων.
Απεικονίζεται ομάδα προσώπων σε υπαίθριο τοπίο με αγροτικό οικισμό. Συγκεκριμένα το κέντρο της σύνθεσης καταλαμβάνει ψηλή ανδρική μορφή της οποίας το πρόσωπο αποδίδεται μόνο με περίγραμμα. Η μορφή φορά μακρύ ένδυμα (πανωφόρι), παντελόνι και καπέλο με γείσο και έχει καλυμμένο το πρόσωπο με μαντήλι, ενώ ακριβώς αριστερά και ελαφρώς πίσω της εμφανίζονται άλλη ανδρική μορφή, παρόμοια ντυμένη αλλά με κασκέτο, καθώς και τμήμα κεφαλιού. Αριστερά της ομάδας αυτής παρουσιάζεται ντυμένη με μακρύ ένδυμα που καλύπτει και το κεφάλι, ηλικιωμένη γυναικεία μορφή που κρατά πετσέτα. Δεξιά και χαμηλότερα της κεντρικής ομάδας παρουσιάζεται ζεύγος νεανικών μορφών (γυναίκα με μαντίλα και άνδρας με καπέλο). Στο βάθος, σε μικρότερη ή και μικρογραφική κλίμακα, διακρίνονται διάφορες παραστατικές αναφορές όπως σπίτια (σε παραμόρφωση), κοίλες κατασκευές σαν πρόχειρες γέφυρες ή δρόμοι, άνθρωπος με μαστίγιο και ζεμένα σε όχημα ζώα. Η σύνθεση δομείται με βάση την καμπυλόγραμμη και κυλινδρική κυρίως φόρμα, ειδικά στην απόδοση των ανθρώπινων μορφών. (EL)


Χαρτί (EL)
Μολύβι (EL)


Τέλη δεκαετίας 1910


Εβραϊκό Μοτίβο (EL)
Μορφές (EL)
Παραστατική τέχνη (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Εικόνα

Σχέδιο (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.