Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας

Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας (EL)
Riverside embankment at Moscow University (EN)

Fiks, Yevgeniy (1972) (EL)
Fiks, Yevgeniy (1972) (EN)

Η ενότητα έργων «Μόσχα» αποτελείται από μία σειρά 31 φωτογραφιών, οι οποίες απεικονίζουν τόπους-πλατείες που υπήρξαν μέρη συνεύρεσης ομοφυλοφίλων στη Μόσχα από τη δεκαετία του ’20 έως την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. Τα μέρη που φωτογράφισε ο καλλιτέχνης το 2008 σε απλό αλλά συνάμα ντοκιμαντερίστικο ύφος, υπήρξαν τόποι κατασκευής της ομοφυλόφιλης ταυτότητας των κατοίκων της πόλης, ενώ αντιμετωπίζονται από τον φωτογράφο ως ένα μέρος θρήνου για τις ζωές των καταπιεσμένων πολιτών. Όπως αναφέρει ίδιος ο καλλιτέχνης στην εισαγωγή της ομώνυμης έκδοσης που συνοδεύει αυτήν την ενότητα έργων «Το project Μόσχα ασχολείται με την ιστορική υπόσχεση της Οκτωβριανής Επανάστασης προς την ομοφυλοφιλική κοινότητα και αντικατοπτρίζει την ομόφυλη εμπειρία στη Σοβιετική Ρωσία». Στις φωτογραφίες δεν αποτυπώνονται ομοφυλόφιλοι, δεν υπονοείται καν η παρουσία τους εκεί. Στην πραγματικότητα δεν απεικονίζονται ανθρώπινες παρουσίες καθώς οι χώροι είναι κενοί, αποστειρωμένοι. Η ομώνυμη έκδοση περιλαμβάνει ακόμη μια επιστολή του 1934, του Βρετανού ομοφυλόφιλου κομμουνιστή δημοσιογράφου Harry Whyte με ερωτήσεις προς τον Ιωσήφ Στάλιν σχετικά με τη συμβατότητα της ομοφυλοφιλίας με τον Κομμουνισμό και με γενικότερα σχετικά θέματα προς συζήτηση. Ανάχωμα παραποτάμιας όψης στο Πάρκο Gorky: Χώρος συνεύρεσης κατά τη δεκαετία του 1970. (EL)
The series of artworks "Moscow" consists of a series of 31 photographs depicting places and squares that served as meeting points for homosexuals in Moscow from the 1920s to the collapse of the Soviet Union. The artist captured these places in a straightforward but documentary style in 2008. These locations were significant in the construction of the homosexual identity of the city's residents and are portrayed by the photographer as a part of mourning for the lives of oppressed citizens. As the artist himself states in the introduction of the eponymous publication accompanying this body of work, "The Moscow project deals with the historical promise of the October Revolution to the homosexual community and reflects the homosexual experience in Soviet Russia". The photographs do not depict homosexuals, nor even imply their presence there. In fact, there are no human figures in the images; the spaces appear empty and sterile. The eponymous publication also includes a letter from 1934 written by Harry Whyte, a British homosexual communist journalist, with questions for Joseph Stalin regarding the compatibility of homosexuality with Communism and other related topics for discussion. Riverside embankment in Gorky Park: a meeting place in the 1970s. (EN)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Φωτογραφική εκτύπωση σε χαρτί (EL)
Photographic print on paper (EN)



2008


Φωτογραφία (EL)
Αστικό τοπίο (EL)
Photography (EN)
Urban landscape (EN)


Εικόνα

Φωτογραφία (EL)
Photography (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.