To πλοίο “Bonheur” ανοίγεται στο πέλαγος

To πλοίο “Bonheur” ανοίγεται στο πέλαγος

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη   

Αποθετήριο :
Συλλογή έργων Κ. Βολανάκη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY 4.0

Αναφορά Δημιουργού
CC_BY



To πλοίο “Bonheur” ανοίγεται στο πέλαγος (EL)

Κωνσταντίνος Βολανάκης (EL)

Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (EL)

Η αναπαράσταση του πλοίου “Bonheur” την ώρα που διασχίζει τα αφρισμένα κύματα είναι ένα ακόμη έργο του Βολανάκη, που εντάσσεται στις θαλασσογραφίες του με το έντονο δραματουργικό ύφος, όπως προδίδει η περιρρέουσα αλαμπής ατμόσφαιρα και η φουρτουνιασμένη θάλασσα. Στο κέντρο της σύνθεσης απεικονίζεται το τροχήλατο-δικάταρτο ιστιοφόρο ατμόπλοιο να παλεύει στα αγριεμένα κύματα. Η αφηγηματική διάθεση του ζωγράφου είναι προφανής, αφού κάθε ιδιαίτερο χαρακτηριστικό καταγράφεται λεπτομερώς: το όνομα του πλοίου κατάπλωρα, η γαλλική σημαία στην πρύμνη, τα δύο φουγάρα που καπνίζουν στη μέση, τα τεντωμένα πανιά στον πρωραίο ιστό, ο χωρίς πανιά πρυμναίος ιστός, οι τροχοί και οι σωσίβιες λέμβοι. Η πλώρη έχει ανασηκωθεί και η πρύμνη είναι σχεδόν βυθισμένη στο νερό, ενώ στο κατάστρωμα και στη γέφυρα του καταστρώματος απεικονίζεται πλήθος πληρώματος. Οι θερμές χρωματικές τονικότητες του ουρανού είναι απαλές και μόνο σε ένα σημείο του ορίζοντα γίνονται φωτεινές, ενώ οι αποχρώσεις της θάλασσας είναι σκούρες και ξεχωρίζουν μόνο οι λευκοί αφροί των κυμάτων. Η θαλασσινή τοπιογραφία συμπληρώνεται με την εικόνα ενός ιστιοφόρου κοντά σε βραχώδεις ξέρες στο βάθος της σύνθεσης. (EL)

IMAGE
Ελαιογραφία (EL)

Ελλάδα (EL)
19ος αιώνας (EL)

Ελλάδα (EL)

73x136 εκ.

19ος αιώνας (EL)

1883-1886


Πέλαγος (EL)
Θαλασσογραφίες (EL)


Εικόνα

73x136 εκ. (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.