γ) Τοποθεσία Χαλκιά. Το Επταχώρι. Το Επταχώρι, όπως προείπαμε, δημιουργήθηκε απ' τον συνοικισμό επτά μικρών χωριών της περιοχής. Ένα απ' αυτά το Παλιοχώρι ήταν, όπως λέγη και η λέξη, το πιο παλιό χωριό κι απ' αυτό , όταν πλήθαιναν οι κάτοικοι, έφευγαν συγγενικές οικογένειες κι εδημιούργησαν τα άλλα χωριά της περιοχής, την Ρέντα (μείζων Ρέντα και ελάσσων Ρέντα, ή όπως λέγεται σήμερα Πάνω Ρέντα και Κάτω Ρέντα), το Παρατσκό, το Πετρίτσι, τον Φράξο, απ' τα φραγιά (= είδοες δένδρων) που υπάρχουν την Ζιάμπανη και Δρυόβουνο (=βουνό δρυών) ή Δριάνοβο, καθώς λέγεται. Απ' αυτήν των χωριών ακριβώς τον συνοικισμό δημιουργήθηκε τον 17ον μ.Χ. Αιώνα το Επταχώρι. Απ' το Παλιοχώρι έφυγε τότε και μια γύφτικη οικογένεια του Χαλκιά. Αυτή ήρθε κι εγκαταστάθηκε σε μια τοποθεσία απέναντι απ' την Ρέντα που πήρε το όνομα “Χαλκιά”. Αυτή η γύφτικη οικογένεια είχε δέκα οχτώ αρσενικά παιδιά. Ο πατέρας τους τα σκόρπισε στα επτά χωριά να εργάζωνται ως χαλκιάδες κι ωρισμένα σκορπίστηκαν στα χωριά της περιοχής Ανασελίτσης. Πιστεύεται ότι οι γύφτοι της περιοχής αυτής αίρουν την καταγωγή τους απ' αυτή την οικογένεια γι' αυτό και οι πιο πολλοί φέρουν το επίθετο του Χαλκιά.

γ) Τοποθεσία Χαλκιά. Το Επταχώρι. Το Επταχώρι, όπως προείπαμε, δημιουργήθηκε απ' τον συνοικισμό επτά μικρών χωριών της περιοχής. Ένα απ' αυτά το Παλιοχώρι ήταν, όπως λέγη και η λέξη, το πιο παλιό χωριό κι απ' αυτό , όταν πλήθαιναν οι κάτοικοι, έφευγαν συγγενικές οικογένειες κι εδημιούργησαν τα άλλα χωριά της περιοχής, την Ρέντα (μείζων Ρέντα και ελάσσων Ρέντα, ή όπως λέγεται σήμερα Πάνω Ρέντα και Κάτω Ρέντα), το Παρατσκό, το Πετρίτσι, τον Φράξο, απ' τα φραγιά (= είδοες δένδρων) που υπάρχουν την Ζιάμπανη και Δρυόβουνο (=βουνό δρυών) ή Δριάνοβο, καθώς λέγεται. Απ' αυτήν των χωριών ακριβώς τον συνοικισμό δημιουργήθηκε τον 17ον μ.Χ. Αιώνα το Επταχώρι. Απ' το Παλιοχώρι έφυγε τότε και μια γύφτικη οικογένεια του Χαλκιά. Αυτή ήρθε κι εγκαταστάθηκε σε μια τοποθεσία απέναντι απ' την Ρέντα που πήρε το όνομα “Χαλκιά”. Αυτή η γύφτικη οικογένεια είχε δέκα οχτώ αρσενικά παιδιά. Ο πατέρας τους τα σκόρπισε στα επτά χωριά να εργάζωνται ως χαλκιάδες κι ωρισμένα σκορπίστηκαν στα χωριά της περιοχής Ανασελίτσης. Πιστεύεται ότι οι γύφτοι της περιοχής αυτής αίρουν την καταγωγή τους απ' αυτή την οικογένεια γι' αυτό και οι πιο πολλοί φέρουν το επίθετο του Χαλκιά.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



γ) Τοποθεσία Χαλκιά. Το Επταχώρι. Το Επταχώρι, όπως προείπαμε, δημιουργήθηκε απ' τον συνοικισμό επτά μικρών χωριών της περιοχής. Ένα απ' αυτά το Παλιοχώρι ήταν, όπως λέγη και η λέξη, το πιο παλιό χωριό κι απ' αυτό , όταν πλήθαιναν οι κάτοικοι, έφευγαν συγγενικές οικογένειες κι εδημιούργησαν τα άλλα χωριά της περιοχής, την Ρέντα (μείζων Ρέντα και ελάσσων Ρέντα, ή όπως λέγεται σήμερα Πάνω Ρέντα και Κάτω Ρέντα), το Παρατσκό, το Πετρίτσι, τον Φράξο, απ' τα φραγιά (= είδοες δένδρων) που υπάρχουν την Ζιάμπανη και Δρυόβουνο (=βουνό δρυών) ή Δριάνοβο, καθώς λέγεται. Απ' αυτήν των χωριών ακριβώς τον συνοικισμό δημιουργήθηκε τον 17ον μ.Χ. Αιώνα το Επταχώρι. Απ' το Παλιοχώρι έφυγε τότε και μια γύφτικη οικογένεια του Χαλκιά. Αυτή ήρθε κι εγκαταστάθηκε σε μια τοποθεσία απέναντι απ' την Ρέντα που πήρε το όνομα “Χαλκιά”. Αυτή η γύφτικη οικογένεια είχε δέκα οχτώ αρσενικά παιδιά. Ο πατέρας τους τα σκόρπισε στα επτά χωριά να εργάζωνται ως χαλκιάδες κι ωρισμένα σκορπίστηκαν στα χωριά της περιοχής Ανασελίτσης. Πιστεύεται ότι οι γύφτοι της περιοχής αυτής αίρουν την καταγωγή τους απ' αυτή την οικογένεια γι' αυτό και οι πιο πολλοί φέρουν το επίθετο του Χαλκιά.

Μάνος, Κωνσταντίνος
Μάνος, Κωνσταντίνος (EL)

Παραδόσεις

Καστοριά, Επταχώρι


1958




Λ. Α. αρ. 2310, σελ. 76 – 77, Κων. Μάνος, Επταχώριον Καστοριάς, 1958

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.