Μια φορά ο Χριστός επήγαινε με τσοι μαθητές του, από έναν τόπο σ’ έναν άλλο. Δεν εκατέχανε το δρόμο και γυρεύανε κανένα να τους τονε δείξη. Βρήκανε ένα καθισμένο στο δροσιό ενός μεγάλου δέντρου και τον ερωτήξανε. Δεν τους απάντηξε όμως παρά ντεμπέλικα σήκωσε τον ένα του πόδα και τους τον έδειξε. Δεν εκαταλάβανε για πού τόχε βάλει με τον πόδα του και γυρεύανε κάποιον άλλο να τσ’ οδηγήση. Τσοι κουβέντες των τσ’ άκουσε μια γυναίκα που ζύμωνε στη μέσα μεριά του σπιθιού τζι. Αμέσως βγήκεν έξω, ως ήτανε με τσοι ζύμες στα χέρια, και τσοι πήγε ως παραπάνω για να τσ’ ευκολύνη καλά. Άμα προχωρήσανε οι μαθητές αρχίξανε να συζητούνε για την γυναίκα και τον άντρα πόσο αλλιώτικοι ήταν ο ένας από τον άλλο και το λέγανε στο δάσκαλό τωνε. – Κι όμως ο ακαμάτης αυτός άντρας θα πάρη τη γυναίκα τούτη, είπεν ο Χριστός. Στους μαθητές δεν άρεσε αυτό: για να τσοι γαληνέψη τως είπε πως έτσι μόνο θα μπορέση να ζήση ο άντρας αυτός: Κι έδωσε την ευκή του ο Χριστός την ώρα κείνη στα αντρόϋνα που ο ένας είναι δουλευτής κι ο άλλος ντεμπέλης, ο ένας λιγομίλητος κι ο άλλος πολυμιλειδάς γιατί στη διαφορά αυτή έβρισκε πως μπορεί να γεννηθή η συμφωνία που όλοι πεθυμούσι στο γάμο.

Μια φορά ο Χριστός επήγαινε με τσοι μαθητές του, από έναν τόπο σ’ έναν άλλο. Δεν εκατέχανε το δρόμο και γυρεύανε κανένα να τους τονε δείξη. Βρήκανε ένα καθισμένο στο δροσιό ενός μεγάλου δέντρου και τον ερωτήξανε. Δεν τους απάντηξε όμως παρά ντεμπέλικα σήκωσε τον ένα του πόδα και τους τον έδειξε. Δεν εκαταλάβανε για πού τόχε βάλει με τον πόδα του και γυρεύανε κάποιον άλλο να τσ’ οδηγήση. Τσοι κουβέντες των τσ’ άκουσε μια γυναίκα που ζύμωνε στη μέσα μεριά του σπιθιού τζι. Αμέσως βγήκεν έξω, ως ήτανε με τσοι ζύμες στα χέρια, και τσοι πήγε ως παραπάνω για να τσ’ ευκολύνη καλά. Άμα προχωρήσανε οι μαθητές αρχίξανε να συζητούνε για την γυναίκα και τον άντρα πόσο αλλιώτικοι ήταν ο ένας από τον άλλο και το λέγανε στο δάσκαλό τωνε. – Κι όμως ο ακαμάτης αυτός άντρας θα πάρη τη γυναίκα τούτη, είπεν ο Χριστός. Στους μαθητές δεν άρεσε αυτό: για να τσοι γαληνέψη τως είπε πως έτσι μόνο θα μπορέση να ζήση ο άντρας αυτός: Κι έδωσε την ευκή του ο Χριστός την ώρα κείνη στα αντρόϋνα που ο ένας είναι δουλευτής κι ο άλλος ντεμπέλης, ο ένας λιγομίλητος κι ο άλλος πολυμιλειδάς γιατί στη διαφορά αυτή έβρισκε πως μπορεί να γεννηθή η συμφωνία που όλοι πεθυμούσι στο γάμο.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Μια φορά ο Χριστός επήγαινε με τσοι μαθητές του, από έναν τόπο σ’ έναν άλλο. Δεν εκατέχανε το δρόμο και γυρεύανε κανένα να τους τονε δείξη. Βρήκανε ένα καθισμένο στο δροσιό ενός μεγάλου δέντρου και τον ερωτήξανε. Δεν τους απάντηξε όμως παρά ντεμπέλικα σήκωσε τον ένα του πόδα και τους τον έδειξε. Δεν εκαταλάβανε για πού τόχε βάλει με τον πόδα του και γυρεύανε κάποιον άλλο να τσ’ οδηγήση. Τσοι κουβέντες των τσ’ άκουσε μια γυναίκα που ζύμωνε στη μέσα μεριά του σπιθιού τζι. Αμέσως βγήκεν έξω, ως ήτανε με τσοι ζύμες στα χέρια, και τσοι πήγε ως παραπάνω για να τσ’ ευκολύνη καλά. Άμα προχωρήσανε οι μαθητές αρχίξανε να συζητούνε για την γυναίκα και τον άντρα πόσο αλλιώτικοι ήταν ο ένας από τον άλλο και το λέγανε στο δάσκαλό τωνε. – Κι όμως ο ακαμάτης αυτός άντρας θα πάρη τη γυναίκα τούτη, είπεν ο Χριστός. Στους μαθητές δεν άρεσε αυτό: για να τσοι γαληνέψη τως είπε πως έτσι μόνο θα μπορέση να ζήση ο άντρας αυτός: Κι έδωσε την ευκή του ο Χριστός την ώρα κείνη στα αντρόϋνα που ο ένας είναι δουλευτής κι ο άλλος ντεμπέλης, ο ένας λιγομίλητος κι ο άλλος πολυμιλειδάς γιατί στη διαφορά αυτή έβρισκε πως μπορεί να γεννηθή η συμφωνία που όλοι πεθυμούσι στο γάμο.

Κυρμιζάκη, Αγλαΐα
Κυρμιζάκη, Αγλαΐα (EL)

Παραδόσεις

Κρήτη, Χανιά (Κυδωνία), Περιβόλια



Αγλαΐα Κυρμιζάκη, (Περβόλια Κυδωνίας), Νεοελ. Αρχείον Α, σελ. 222, αρ. 19

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.