Εις τον λόφο υπεράνω του χωριού «Χουλιαράδες» ευρίσκεται το παρεκκλήσιον του Προφήτου Ηλία, όπου κατά την εορτήν του Αγίου συγκεντρώνονται οι κάτοικοι και πανηγυρίζουν. Έρχονται και μετέχουν εις την πανήγυριν και οι κάτοικοι του χωριού «Βαπτιστής» κειμένου εις ημίωρον βορειοανατολικώς των «Χουλιαράδων». Οι άντρες είναι ενδεδυμένοι με αστικήν ενδυμασίαν, εκ δε των γυναικών αι πλέον ηλικιωμέναι φέρουν μαύρην ενδυμασίαν μετά μαύρης μανδήλας εις την κεφαλήν. Αι νεωτέραι φορούν ενδύματα που δεν διαφέρουν των των αστικών κέντρων. Παρά το παρεκκλήσιον του Αγίου υπάρχουν αρκεταί ακακίαι, υπό την σκιάν των οποίων κάθηνται οι πανηγυρίζοντες εξηπλωμένοι επί της χλόης. Ο πατροπαράδοτος οβελίας ετοιμάζεται δια το γεύμα. Δεν είναι κοινοτικός, αλλά ιδιωτών μπακάληδων, οι οποίοι τον προσφέρουν άντι αμοιβής εις τους πανηγυρίζοντας. Άλλοι επαγγελματίες εις πρόχειρας τραπέζια προσφέρουν λουκούμια, ποτά, και άλλα πράγματα (παιχνίδια κατασκευασμένα εις τας πόλεις). Δια την εκκλησίαν του Αγίου επιχωριάζει η κατωτέρω παράδοσις : Το σημερινό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία μεταφέρθηκε από τον παρακάτω λόφο όπου ήταν πρώτα η εκκλησία . Τη μετέφεραν εδώ γιατί έχουν να ειπούν ότι εκεί πιάσαν έν αντρόγενο που ασελγούσε. Γκρέμισαν το εκκλησάκι. Φαινόνται ακόμη τα ερείπια. Πήραν πολλές πέτρες και έβαλαν κι άλλες κ’ έχτισαν το σημερινό εκκλησάκι. Εις την πανήγυριν μετέχουν ζυγιές οργανοποικτών. Κάθε ζυγιά αποτελείται από τα εξής όργανα : Κλαρίνο, λάουτο, βιολί, ντέφι. Κάποτε φέρνουν και σαμπτούρ’ (σαντούρι)

Εις τον λόφο υπεράνω του χωριού «Χουλιαράδες» ευρίσκεται το παρεκκλήσιον του Προφήτου Ηλία, όπου κατά την εορτήν του Αγίου συγκεντρώνονται οι κάτοικοι και πανηγυρίζουν. Έρχονται και μετέχουν εις την πανήγυριν και οι κάτοικοι του χωριού «Βαπτιστής» κειμένου εις ημίωρον βορειοανατολικώς των «Χουλιαράδων». Οι άντρες είναι ενδεδυμένοι με αστικήν ενδυμασίαν, εκ δε των γυναικών αι πλέον ηλικιωμέναι φέρουν μαύρην ενδυμασίαν μετά μαύρης μανδήλας εις την κεφαλήν. Αι νεωτέραι φορούν ενδύματα που δεν διαφέρουν των των αστικών κέντρων. Παρά το παρεκκλήσιον του Αγίου υπάρχουν αρκεταί ακακίαι, υπό την σκιάν των οποίων κάθηνται οι πανηγυρίζοντες εξηπλωμένοι επί της χλόης. Ο πατροπαράδοτος οβελίας ετοιμάζεται δια το γεύμα. Δεν είναι κοινοτικός, αλλά ιδιωτών μπακάληδων, οι οποίοι τον προσφέρουν άντι αμοιβής εις τους πανηγυρίζοντας. Άλλοι επαγγελματίες εις πρόχειρας τραπέζια προσφέρουν λουκούμια, ποτά, και άλλα πράγματα (παιχνίδια κατασκευασμένα εις τας πόλεις). Δια την εκκλησίαν του Αγίου επιχωριάζει η κατωτέρω παράδοσις : Το σημερινό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία μεταφέρθηκε από τον παρακάτω λόφο όπου ήταν πρώτα η εκκλησία . Τη μετέφεραν εδώ γιατί έχουν να ειπούν ότι εκεί πιάσαν έν αντρόγενο που ασελγούσε. Γκρέμισαν το εκκλησάκι. Φαινόνται ακόμη τα ερείπια. Πήραν πολλές πέτρες και έβαλαν κι άλλες κ’ έχτισαν το σημερινό εκκλησάκι. Εις την πανήγυριν μετέχουν ζυγιές οργανοποικτών. Κάθε ζυγιά αποτελείται από τα εξής όργανα : Κλαρίνο, λάουτο, βιολί, ντέφι. Κάποτε φέρνουν και σαμπτούρ’ (σαντούρι)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Εις τον λόφο υπεράνω του χωριού «Χουλιαράδες» ευρίσκεται το παρεκκλήσιον του Προφήτου Ηλία, όπου κατά την εορτήν του Αγίου συγκεντρώνονται οι κάτοικοι και πανηγυρίζουν. Έρχονται και μετέχουν εις την πανήγυριν και οι κάτοικοι του χωριού «Βαπτιστής» κειμένου εις ημίωρον βορειοανατολικώς των «Χουλιαράδων». Οι άντρες είναι ενδεδυμένοι με αστικήν ενδυμασίαν, εκ δε των γυναικών αι πλέον ηλικιωμέναι φέρουν μαύρην ενδυμασίαν μετά μαύρης μανδήλας εις την κεφαλήν. Αι νεωτέραι φορούν ενδύματα που δεν διαφέρουν των των αστικών κέντρων. Παρά το παρεκκλήσιον του Αγίου υπάρχουν αρκεταί ακακίαι, υπό την σκιάν των οποίων κάθηνται οι πανηγυρίζοντες εξηπλωμένοι επί της χλόης. Ο πατροπαράδοτος οβελίας ετοιμάζεται δια το γεύμα. Δεν είναι κοινοτικός, αλλά ιδιωτών μπακάληδων, οι οποίοι τον προσφέρουν άντι αμοιβής εις τους πανηγυρίζοντας. Άλλοι επαγγελματίες εις πρόχειρας τραπέζια προσφέρουν λουκούμια, ποτά, και άλλα πράγματα (παιχνίδια κατασκευασμένα εις τας πόλεις). Δια την εκκλησίαν του Αγίου επιχωριάζει η κατωτέρω παράδοσις : Το σημερινό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία μεταφέρθηκε από τον παρακάτω λόφο όπου ήταν πρώτα η εκκλησία . Τη μετέφεραν εδώ γιατί έχουν να ειπούν ότι εκεί πιάσαν έν αντρόγενο που ασελγούσε. Γκρέμισαν το εκκλησάκι. Φαινόνται ακόμη τα ερείπια. Πήραν πολλές πέτρες και έβαλαν κι άλλες κ’ έχτισαν το σημερινό εκκλησάκι. Εις την πανήγυριν μετέχουν ζυγιές οργανοποικτών. Κάθε ζυγιά αποτελείται από τα εξής όργανα : Κλαρίνο, λάουτο, βιολί, ντέφι. Κάποτε φέρνουν και σαμπτούρ’ (σαντούρι)

Οικονομίδης, Δημήτριος Β.
Οικονομίδης, Δημήτριος Β. (EL)

Παραδόσεις

Ιωάννινα, Χουλιαράδες


1959




Λ. Α. αρ. 2302, σελ. 111 – 112, Δημ. Β. Οικονομίδου, Χουλιαράδες Ιωαννίνων, 1959

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.