Προς τούτους υποτεύουσιν εις Αράπηδες εν ερειπίσης ς’ εν ερήμοσι συνήθης σικίαις σικουνίας,κατόχους πολλών θησαυρών. Ούτοι εμφανιζόμενοι καθ’ ύπνον,υποδεικνύουσιν εις τους υπ’αυτώνεδυουμένους,τα μέρη ένθα διαφυλάττονται θησαυροί, αν νε’ούτοι περιφρονήσωσι την εν ονείρω αγγελίαν,επιλαίνονται αυτούς επάλεν απελούντες μεγάλες ει και νύν εαρακκούσσουσι κι δοξασία αύτη έμενεν εκ των Ελλήνων,σίκινεςεπίστευον,ότι εν ερειπίος κρύπτονται θησαυροί’’τους θησαυρούς αυτούς δείξουσ’(αι όρνεις) οι ευρότερον ερενεπίσης κακέθεν το των αργυρίων αυτοί γαρ ίσασι’’(αρωταψ ορνεθ.599). Όντας δε’ οι ονειρευθεύντες εκχώστυσι τους θησαυρούς,οφείλουσιν ίνα επί του υποδευχθέντος μέρους χύσωσι στάκτην των ενομένων βλέπουσιν επ’εκείνον του μέρους ίχνη ζώων κ ‘σ ανθρώπων,ούς οφείλονσι να θυσιάσωσιν. Εάν θέλωσι να γίνωσι κύρως των θησαυρών,επρός εκ δε εκχώνοντες τους θησαυρούς να εκρήσωσιν άκρα συχνάν,άλλας ο χρυσός εις τέφραν κ εις άνθρακας μεταβάλλεται κ εφόληψη αύτων αναλογεί εφός των υπο των αρχαίων ‘’άνθρακας πέλυνεν ο θησαυρός’’Πλείστα παραδείγματα διηγούντο μοι πολλαί των γραιών επεριοδεύοντε τα χωρία,μετα’μεγίστης ονταρότητας.

Προς τούτους υποτεύουσιν εις Αράπηδες εν ερειπίσης ς’ εν ερήμοσι συνήθης σικίαις σικουνίας,κατόχους πολλών θησαυρών. Ούτοι εμφανιζόμενοι καθ’ ύπνον,υποδεικνύουσιν εις τους υπ’αυτώνεδυουμένους,τα μέρη ένθα διαφυλάττονται θησαυροί, αν νε’ούτοι περιφρονήσωσι την εν ονείρω αγγελίαν,επιλαίνονται αυτούς επάλεν απελούντες μεγάλες ει και νύν εαρακκούσσουσι κι δοξασία αύτη έμενεν εκ των Ελλήνων,σίκινεςεπίστευον,ότι εν ερειπίος κρύπτονται θησαυροί’’τους θησαυρούς αυτούς δείξουσ’(αι όρνεις) οι ευρότερον ερενεπίσης κακέθεν το των αργυρίων αυτοί γαρ ίσασι’’(αρωταψ ορνεθ.599). Όντας δε’ οι ονειρευθεύντες εκχώστυσι τους θησαυρούς,οφείλουσιν ίνα επί του υποδευχθέντος μέρους χύσωσι στάκτην των ενομένων βλέπουσιν επ’εκείνον του μέρους ίχνη ζώων κ ‘σ ανθρώπων,ούς οφείλονσι να θυσιάσωσιν. Εάν θέλωσι να γίνωσι κύρως των θησαυρών,επρός εκ δε εκχώνοντες τους θησαυρούς να εκρήσωσιν άκρα συχνάν,άλλας ο χρυσός εις τέφραν κ εις άνθρακας μεταβάλλεται κ εφόληψη αύτων αναλογεί εφός των υπο των αρχαίων ‘’άνθρακας πέλυνεν ο θησαυρός’’Πλείστα παραδείγματα διηγούντο μοι πολλαί των γραιών επεριοδεύοντε τα χωρία,μετα’μεγίστης ονταρότητας.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Προς τούτους υποτεύουσιν εις Αράπηδες εν ερειπίσης ς’ εν ερήμοσι συνήθης σικίαις σικουνίας,κατόχους πολλών θησαυρών. Ούτοι εμφανιζόμενοι καθ’ ύπνον,υποδεικνύουσιν εις τους υπ’αυτώνεδυουμένους,τα μέρη ένθα διαφυλάττονται θησαυροί, αν νε’ούτοι περιφρονήσωσι την εν ονείρω αγγελίαν,επιλαίνονται αυτούς επάλεν απελούντες μεγάλες ει και νύν εαρακκούσσουσι κι δοξασία αύτη έμενεν εκ των Ελλήνων,σίκινεςεπίστευον,ότι εν ερειπίος κρύπτονται θησαυροί’’τους θησαυρούς αυτούς δείξουσ’(αι όρνεις) οι ευρότερον ερενεπίσης κακέθεν το των αργυρίων αυτοί γαρ ίσασι’’(αρωταψ ορνεθ.599). Όντας δε’ οι ονειρευθεύντες εκχώστυσι τους θησαυρούς,οφείλουσιν ίνα επί του υποδευχθέντος μέρους χύσωσι στάκτην των ενομένων βλέπουσιν επ’εκείνον του μέρους ίχνη ζώων κ ‘σ ανθρώπων,ούς οφείλονσι να θυσιάσωσιν. Εάν θέλωσι να γίνωσι κύρως των θησαυρών,επρός εκ δε εκχώνοντες τους θησαυρούς να εκρήσωσιν άκρα συχνάν,άλλας ο χρυσός εις τέφραν κ εις άνθρακας μεταβάλλεται κ εφόληψη αύτων αναλογεί εφός των υπο των αρχαίων ‘’άνθρακας πέλυνεν ο θησαυρός’’Πλείστα παραδείγματα διηγούντο μοι πολλαί των γραιών επεριοδεύοντε τα χωρία,μετα’μεγίστης ονταρότητας.

Μακρής, Παναγιώτης Γ.
Μακρής, Παναγιώτης Γ. (EL)

Παραδόσεις

Μικρά Ασία, Βιθυνία, Κατιρλί


1888




Αρ. 233, σελ. 24-25, Κατιρλί Βιθυνίας, Παν. Μακρής

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el

http://hdl.handle.net/20.500.11853/294387



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.