Πολλαί γυναίκες και πλείσται γραίας διηγούνται ότι πολλάκις καθ’ ύπνον ενφανίσθη αυταίς ανήρ τις και πρό πάντων ένας παππούς, του οποίου και την ενδυμασίαν περι γράφουσι λεπτομερέστατα, όστις υπέδειξεν αυταίς τόπον περιέχοντα θησαυρόν.Το τοιούτον όνειρου καλείται νύπνιασμα. Εκείνος ο οποίος την ή εάν νύπνιαουν, αφού υποδείξει αυτοίς τον περιέχοντα τον θησαυρόν τόπον, δίδει αυτοίς και λεπτομερείς οδηγίας περί του τρόπου, καθ’ όν οφείλουσι να ενργήσωσι. Ούτω π.χ. λέγει ότι πρέπει πρίν ή προβώουν εις την έκχωσιν του θησαυρού να κοσκινήσωσι τέφραν επί τινος μέρους αφ’ ισπέρας, την δε ωρωίαν ούτινος ζώου τοιούτον να θυσιάσωσι επί του τόπου του εγκρύσποντος τον θησαυρόν. Εκτός τούτου ορίζεται τους αυτούς και οι ώρα καθ’ήν πρέπει βα υπάγωσιν εις τον θησαυροφύλακα τόπον και το βάθος είς το οποίον θα εύρωουν αυτού και τέλοι και το περιέχον αυτόν δοχείον, εάν είναι λέβης ή πίθος κελ. Ο νυπνιασμένος οφείλει να ικτελέση όλες τας παραγγελίας τας δεδομένας αυτώ κατ’όναρ και να θυσιάση ότι τω ζητήση ο γέρων. Και ινίοτε μέν ούτος είναι λογικός αποτυπών επί της τέφρας τον πόδα όρνιθος ή λαγού ή γαλής ή κυνός ή τινος των τοιούτων πολλάκις όμως η απαίτησις του προβαίνει περαιτέρω και αποτυώνι επι της τέφρας τον πόδα ανθρώπου, ότε και δεν ικανοποιείται. Εν γένει εις τα νυπνιάσματα ταύτα το αληθές είναι ότι πολλαί καυχώνται ότι νυπνιάσκανα, ουδεμία όμως δύναται να είση ότι εύρι τον αποκαλυπτόμενον θησαυρόν, Το νύπνιασμα δε τούτο αν και κυρίως αναφέρεται μόνον είς χρήματα, ουχ ήττον αις πολλάς αποδίδεται η δια νυπνιάσματος ανακάλυψις αγιάσματος ή ιερού τινος ναού. Και αν κατά τύχην ανακαλυφθή τοιούτος τις υπ’άλλου και πάλιν όμως δεν οκνούσι τινα γραίδια να διατείνωνται ότι προ πολλού και ουχί άπαξ νυπνιάσκανα περί αυτού και μάλιστα το είχον εκμυστηρευθή και είς αξιοπίστους τινάς γειτονίσσας την , άλλ’ ότι διάφορα αίτια και μάλιστα η απιστία των σημερινών ωρός τας τοιαύτας αποκαλύψεις, τας είχαν αποτρέψει του να δημοσιεύσωσι το νύπνιασμα του.

Πολλαί γυναίκες και πλείσται γραίας διηγούνται ότι πολλάκις καθ’ ύπνον ενφανίσθη αυταίς ανήρ τις και πρό πάντων ένας παππούς, του οποίου και την ενδυμασίαν περι γράφουσι λεπτομερέστατα, όστις υπέδειξεν αυταίς τόπον περιέχοντα θησαυρόν.Το τοιούτον όνειρου καλείται νύπνιασμα. Εκείνος ο οποίος την ή εάν νύπνιαουν, αφού υποδείξει αυτοίς τον περιέχοντα τον θησαυρόν τόπον, δίδει αυτοίς και λεπτομερείς οδηγίας περί του τρόπου, καθ’ όν οφείλουσι να ενργήσωσι. Ούτω π.χ. λέγει ότι πρέπει πρίν ή προβώουν εις την έκχωσιν του θησαυρού να κοσκινήσωσι τέφραν επί τινος μέρους αφ’ ισπέρας, την δε ωρωίαν ούτινος ζώου τοιούτον να θυσιάσωσι επί του τόπου του εγκρύσποντος τον θησαυρόν. Εκτός τούτου ορίζεται τους αυτούς και οι ώρα καθ’ήν πρέπει βα υπάγωσιν εις τον θησαυροφύλακα τόπον και το βάθος είς το οποίον θα εύρωουν αυτού και τέλοι και το περιέχον αυτόν δοχείον, εάν είναι λέβης ή πίθος κελ. Ο νυπνιασμένος οφείλει να ικτελέση όλες τας παραγγελίας τας δεδομένας αυτώ κατ’όναρ και να θυσιάση ότι τω ζητήση ο γέρων. Και ινίοτε μέν ούτος είναι λογικός αποτυπών επί της τέφρας τον πόδα όρνιθος ή λαγού ή γαλής ή κυνός ή τινος των τοιούτων πολλάκις όμως η απαίτησις του προβαίνει περαιτέρω και αποτυώνι επι της τέφρας τον πόδα ανθρώπου, ότε και δεν ικανοποιείται. Εν γένει εις τα νυπνιάσματα ταύτα το αληθές είναι ότι πολλαί καυχώνται ότι νυπνιάσκανα, ουδεμία όμως δύναται να είση ότι εύρι τον αποκαλυπτόμενον θησαυρόν, Το νύπνιασμα δε τούτο αν και κυρίως αναφέρεται μόνον είς χρήματα, ουχ ήττον αις πολλάς αποδίδεται η δια νυπνιάσματος ανακάλυψις αγιάσματος ή ιερού τινος ναού. Και αν κατά τύχην ανακαλυφθή τοιούτος τις υπ’άλλου και πάλιν όμως δεν οκνούσι τινα γραίδια να διατείνωνται ότι προ πολλού και ουχί άπαξ νυπνιάσκανα περί αυτού και μάλιστα το είχον εκμυστηρευθή και είς αξιοπίστους τινάς γειτονίσσας την , άλλ’ ότι διάφορα αίτια και μάλιστα η απιστία των σημερινών ωρός τας τοιαύτας αποκαλύψεις, τας είχαν αποτρέψει του να δημοσιεύσωσι το νύπνιασμα του.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Πολλαί γυναίκες και πλείσται γραίας διηγούνται ότι πολλάκις καθ’ ύπνον ενφανίσθη αυταίς ανήρ τις και πρό πάντων ένας παππούς, του οποίου και την ενδυμασίαν περι γράφουσι λεπτομερέστατα, όστις υπέδειξεν αυταίς τόπον περιέχοντα θησαυρόν.Το τοιούτον όνειρου καλείται νύπνιασμα. Εκείνος ο οποίος την ή εάν νύπνιαουν, αφού υποδείξει αυτοίς τον περιέχοντα τον θησαυρόν τόπον, δίδει αυτοίς και λεπτομερείς οδηγίας περί του τρόπου, καθ’ όν οφείλουσι να ενργήσωσι. Ούτω π.χ. λέγει ότι πρέπει πρίν ή προβώουν εις την έκχωσιν του θησαυρού να κοσκινήσωσι τέφραν επί τινος μέρους αφ’ ισπέρας, την δε ωρωίαν ούτινος ζώου τοιούτον να θυσιάσωσι επί του τόπου του εγκρύσποντος τον θησαυρόν. Εκτός τούτου ορίζεται τους αυτούς και οι ώρα καθ’ήν πρέπει βα υπάγωσιν εις τον θησαυροφύλακα τόπον και το βάθος είς το οποίον θα εύρωουν αυτού και τέλοι και το περιέχον αυτόν δοχείον, εάν είναι λέβης ή πίθος κελ. Ο νυπνιασμένος οφείλει να ικτελέση όλες τας παραγγελίας τας δεδομένας αυτώ κατ’όναρ και να θυσιάση ότι τω ζητήση ο γέρων. Και ινίοτε μέν ούτος είναι λογικός αποτυπών επί της τέφρας τον πόδα όρνιθος ή λαγού ή γαλής ή κυνός ή τινος των τοιούτων πολλάκις όμως η απαίτησις του προβαίνει περαιτέρω και αποτυώνι επι της τέφρας τον πόδα ανθρώπου, ότε και δεν ικανοποιείται. Εν γένει εις τα νυπνιάσματα ταύτα το αληθές είναι ότι πολλαί καυχώνται ότι νυπνιάσκανα, ουδεμία όμως δύναται να είση ότι εύρι τον αποκαλυπτόμενον θησαυρόν, Το νύπνιασμα δε τούτο αν και κυρίως αναφέρεται μόνον είς χρήματα, ουχ ήττον αις πολλάς αποδίδεται η δια νυπνιάσματος ανακάλυψις αγιάσματος ή ιερού τινος ναού. Και αν κατά τύχην ανακαλυφθή τοιούτος τις υπ’άλλου και πάλιν όμως δεν οκνούσι τινα γραίδια να διατείνωνται ότι προ πολλού και ουχί άπαξ νυπνιάσκανα περί αυτού και μάλιστα το είχον εκμυστηρευθή και είς αξιοπίστους τινάς γειτονίσσας την , άλλ’ ότι διάφορα αίτια και μάλιστα η απιστία των σημερινών ωρός τας τοιαύτας αποκαλύψεις, τας είχαν αποτρέψει του να δημοσιεύσωσι το νύπνιασμα του.

Χρηστίδης, Αριστόβουλος Α.
Χρηστίδης, Αριστόβουλος Α. (EL)

Παραδόσεις

Θράκη, Γέννα



Αρ. 149, σελ. 34, 7, Χρηστίδης Αριστόβουλος Α., Γέννα Θράκης

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.