Δαιμονικέ όντα εμφανίζονται κατά εν τω Χριστουγέννω μέχρι των Θεοφανείων. Εμφανίζονται δε από των καπνοδόχων ζητούντες από τας γυναίκας από το ξεροτήανε, τα οποία αύται τηγανίζουν άδοντες. Τιτσίν, τιτσίς - λουκάνικον, κομμάτιξ - ξεροτήανον να φάμεν τσαί να φύσυμιν. Αι δε γυναίκες θεωρούν καθήκον του, καθ ου χρόνον τηγανίζουν τα ξεροτήανα (τηγανίτες, λουκουμάδες) να ρίπτουν τινά τη τα δώματα προς χρήσιν των καλικαντζάρων. Κατά τας νύκτας δεν εξέρχονται μόνοι χωρίς φώς φοδεύμενος την συνάντησιν των, εις αι γυναίκες, ιδίως αν παθούσαι ίτρωσιν ή εν τω τέκνον απέθανεν αβάπτιστον, φρονούσαι ότι το βρέφος ή το α ή το β’ έγινε καλικάντζαρος. Τα φαντάζονται τραγόποδας με πέταλα, εις υπερφυσικού ανθρώπινον ανάστημα, μέλανας το χρώμα ή δωσειδείς. Φρονούμεν ότι σύνθετα τι λέξις εκ του καλλίειν + καλλίτσιν = πέταλον, άντιζος δε εν πάλω ή τάντζος = ανήρ αρος δε μεγεθυντ. Κατάληξις όθεν = καλλικωμένος υπεράνθρωπος. Ίσως και εκ του Galli contes = τα κλέκτυρες κραυγή, ήτος η γ’ μετά το μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλατον κατά Ρωμαίος, επειδή εμφανιζόμενοι του μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλακης ήτος περί την τρίτην την πρωίας καθ’ημάς να ο λαός φρονή ότι φεύγουν ολίγον πριν κράξουν οι αλέτνορες.

Δαιμονικέ όντα εμφανίζονται κατά εν τω Χριστουγέννω μέχρι των Θεοφανείων. Εμφανίζονται δε από των καπνοδόχων ζητούντες από τας γυναίκας από το ξεροτήανε, τα οποία αύται τηγανίζουν άδοντες. Τιτσίν, τιτσίς - λουκάνικον, κομμάτιξ - ξεροτήανον να φάμεν τσαί να φύσυμιν. Αι δε γυναίκες θεωρούν καθήκον του, καθ ου χρόνον τηγανίζουν τα ξεροτήανα (τηγανίτες, λουκουμάδες) να ρίπτουν τινά τη τα δώματα προς χρήσιν των καλικαντζάρων. Κατά τας νύκτας δεν εξέρχονται μόνοι χωρίς φώς φοδεύμενος την συνάντησιν των, εις αι γυναίκες, ιδίως αν παθούσαι ίτρωσιν ή εν τω τέκνον απέθανεν αβάπτιστον, φρονούσαι ότι το βρέφος ή το α ή το β’ έγινε καλικάντζαρος. Τα φαντάζονται τραγόποδας με πέταλα, εις υπερφυσικού ανθρώπινον ανάστημα, μέλανας το χρώμα ή δωσειδείς. Φρονούμεν ότι σύνθετα τι λέξις εκ του καλλίειν + καλλίτσιν = πέταλον, άντιζος δε εν πάλω ή τάντζος = ανήρ αρος δε μεγεθυντ. Κατάληξις όθεν = καλλικωμένος υπεράνθρωπος. Ίσως και εκ του Galli contes = τα κλέκτυρες κραυγή, ήτος η γ’ μετά το μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλατον κατά Ρωμαίος, επειδή εμφανιζόμενοι του μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλακης ήτος περί την τρίτην την πρωίας καθ’ημάς να ο λαός φρονή ότι φεύγουν ολίγον πριν κράξουν οι αλέτνορες.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Δαιμονικέ όντα εμφανίζονται κατά εν τω Χριστουγέννω μέχρι των Θεοφανείων. Εμφανίζονται δε από των καπνοδόχων ζητούντες από τας γυναίκας από το ξεροτήανε, τα οποία αύται τηγανίζουν άδοντες. Τιτσίν, τιτσίς - λουκάνικον, κομμάτιξ - ξεροτήανον να φάμεν τσαί να φύσυμιν. Αι δε γυναίκες θεωρούν καθήκον του, καθ ου χρόνον τηγανίζουν τα ξεροτήανα (τηγανίτες, λουκουμάδες) να ρίπτουν τινά τη τα δώματα προς χρήσιν των καλικαντζάρων. Κατά τας νύκτας δεν εξέρχονται μόνοι χωρίς φώς φοδεύμενος την συνάντησιν των, εις αι γυναίκες, ιδίως αν παθούσαι ίτρωσιν ή εν τω τέκνον απέθανεν αβάπτιστον, φρονούσαι ότι το βρέφος ή το α ή το β’ έγινε καλικάντζαρος. Τα φαντάζονται τραγόποδας με πέταλα, εις υπερφυσικού ανθρώπινον ανάστημα, μέλανας το χρώμα ή δωσειδείς. Φρονούμεν ότι σύνθετα τι λέξις εκ του καλλίειν + καλλίτσιν = πέταλον, άντιζος δε εν πάλω ή τάντζος = ανήρ αρος δε μεγεθυντ. Κατάληξις όθεν = καλλικωμένος υπεράνθρωπος. Ίσως και εκ του Galli contes = τα κλέκτυρες κραυγή, ήτος η γ’ μετά το μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλατον κατά Ρωμαίος, επειδή εμφανιζόμενοι του μεσονύκτιον αναχωρούν εις το τέλος τη γ’ φυλακης ήτος περί την τρίτην την πρωίας καθ’ημάς να ο λαός φρονή ότι φεύγουν ολίγον πριν κράξουν οι αλέτνορες.

Φαρμακίδης, Ξενοφών Π.
Φαρμακίδης, Ξενοφών Π. (EL)

Παραδόσεις

Κύπρος, Λεμεσός


1917




Αρ. 693 – 23, Κύπρος Λεμεσός, Ξ. Φαρμακίδης

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.