Μια αμυδρά ιδέα περί Καλλικαντζάρων υπάρχει εις την Νέβεσκαν της Μακεδονίας. Εκεί τους λένε <Καραχλάτζηδες>. Τους συγχέουν όμως με τους <βρυκολάκους>, αν και οι <Καραχλάντζηδες> επισκέπτονται εκεί τον κόσμον κατά τας εορτάς αυτάς. Η δοξασία των <βρυκολάκων όπως και η λέξις, έχω την ιδέα ότι είναι Σλαυικής προελεύσεως. Πολλά έθιμα και παραδόσεις έσβυσαν εις την Μακεδο ίαν, ακολουθήσαντα τις γρηές, εις την αιωνίαν και βαθειάν σιγήν του τάφου. Σπανίως να εύρη κανείς υπολείματα τινά παλαιών προλήψεων. Η νέα ζωή, οι δαίμονες της ανάγκης, και όχι των Καλλικανιζάρων τα περιπαίγματα, έσβυσαν τα πάντα. Εις την Νέβεσκαν απέμεινεν ακόμη κάτι. Φαντάζονται ότι οι Καλλικάντζαροι, κρύπτονται την νύκτα μέσα στη γή και κοντά στους δρόμους, και αφίνουν έξω μόνον το χέρι τους, το οποίον την νύκτα στο σκοτάδι μοιάζει με ξηρό κλαδάκι. Ο διαβάτης περνάει ανύποπτος. Το χέρι τότε απλούται, τον πιάνει από το πόδι, και ο νυκτοπερπατητής πέφτει κάτω. Αυτό είναι το μόνον κακόν, και το μόνον αστείον που κάνουν οι Καλλικάντζαροι είς όσους εύρισκαν νύχτα στο δάσος ή στους δρόμους έξω από το χωριό! Αστεία τα οποία κάνουν και οι άνθρωποι.

Μια αμυδρά ιδέα περί Καλλικαντζάρων υπάρχει εις την Νέβεσκαν της Μακεδονίας. Εκεί τους λένε <Καραχλάτζηδες>. Τους συγχέουν όμως με τους <βρυκολάκους>, αν και οι <Καραχλάντζηδες> επισκέπτονται εκεί τον κόσμον κατά τας εορτάς αυτάς. Η δοξασία των <βρυκολάκων όπως και η λέξις, έχω την ιδέα ότι είναι Σλαυικής προελεύσεως. Πολλά έθιμα και παραδόσεις έσβυσαν εις την Μακεδο ίαν, ακολουθήσαντα τις γρηές, εις την αιωνίαν και βαθειάν σιγήν του τάφου. Σπανίως να εύρη κανείς υπολείματα τινά παλαιών προλήψεων. Η νέα ζωή, οι δαίμονες της ανάγκης, και όχι των Καλλικανιζάρων τα περιπαίγματα, έσβυσαν τα πάντα. Εις την Νέβεσκαν απέμεινεν ακόμη κάτι. Φαντάζονται ότι οι Καλλικάντζαροι, κρύπτονται την νύκτα μέσα στη γή και κοντά στους δρόμους, και αφίνουν έξω μόνον το χέρι τους, το οποίον την νύκτα στο σκοτάδι μοιάζει με ξηρό κλαδάκι. Ο διαβάτης περνάει ανύποπτος. Το χέρι τότε απλούται, τον πιάνει από το πόδι, και ο νυκτοπερπατητής πέφτει κάτω. Αυτό είναι το μόνον κακόν, και το μόνον αστείον που κάνουν οι Καλλικάντζαροι είς όσους εύρισκαν νύχτα στο δάσος ή στους δρόμους έξω από το χωριό! Αστεία τα οποία κάνουν και οι άνθρωποι.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Μια αμυδρά ιδέα περί Καλλικαντζάρων υπάρχει εις την Νέβεσκαν της Μακεδονίας. Εκεί τους λένε <Καραχλάτζηδες>. Τους συγχέουν όμως με τους <βρυκολάκους>, αν και οι <Καραχλάντζηδες> επισκέπτονται εκεί τον κόσμον κατά τας εορτάς αυτάς. Η δοξασία των <βρυκολάκων όπως και η λέξις, έχω την ιδέα ότι είναι Σλαυικής προελεύσεως. Πολλά έθιμα και παραδόσεις έσβυσαν εις την Μακεδο ίαν, ακολουθήσαντα τις γρηές, εις την αιωνίαν και βαθειάν σιγήν του τάφου. Σπανίως να εύρη κανείς υπολείματα τινά παλαιών προλήψεων. Η νέα ζωή, οι δαίμονες της ανάγκης, και όχι των Καλλικανιζάρων τα περιπαίγματα, έσβυσαν τα πάντα. Εις την Νέβεσκαν απέμεινεν ακόμη κάτι. Φαντάζονται ότι οι Καλλικάντζαροι, κρύπτονται την νύκτα μέσα στη γή και κοντά στους δρόμους, και αφίνουν έξω μόνον το χέρι τους, το οποίον την νύκτα στο σκοτάδι μοιάζει με ξηρό κλαδάκι. Ο διαβάτης περνάει ανύποπτος. Το χέρι τότε απλούται, τον πιάνει από το πόδι, και ο νυκτοπερπατητής πέφτει κάτω. Αυτό είναι το μόνον κακόν, και το μόνον αστείον που κάνουν οι Καλλικάντζαροι είς όσους εύρισκαν νύχτα στο δάσος ή στους δρόμους έξω από το χωριό! Αστεία τα οποία κάνουν και οι άνθρωποι.

Άγνωστος συλλογέας
Άγνωστος συλλογέας (EL)

Παραδόσεις

Θεσσαλία, Βόλος


1929




Εφημ. Θεσσαλία, Βόλος, 22 – 12 – 1929

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.