Περί των Νηρηΐδων πιστεύουσιν ότι εξέρχονται περί μέσας νύκτας και λούονται εις τας πηγάς γυμναί, μεθ’ εαυτών φέρουσι κάτοπτρον, κτένας και εν γένει πάντα τα προς κόμωσίν των. Λίαν επικίνδυνον νομίζουσι το να ίδωσιν αντάς ούτω λουομένας. Δια τούτο συνιστάται ιδίως εις τας αβράς παρθένους να μη μεταβαίνωσιν εις τα πηγάς περί μέσας νύκτας προς ίδρευσιν. Περί δε των Καλοτύχων πιστεύουσιν ότι και αύται εξέρχονται την νύκτα εκ της κρύπτης των και ότι οι συναντώντες αυτάς κακόν τι πάντοτε πρέπει να αναμένωσι. Ευτυχώς όμως αυταί οι και αι Νεράϊδες εξέρχονται λίαν σπανίως, άλλ’ οπωσδήποτε επειδή εξέρχονται έκαστος οφείλη να προσέχη ίνα μη έλθη εις συνάντησιν αυτών. Αι γραφαί μας δεν λείπουσι να αναφέρωσι προς υποστήριξην αυτού παραδείγματα ανθρώπων παθόντων εκ τοιαύτων κακών συναντήσεων. Περί δε τιν εν τοις δάσεσι Καλοτύχων δοξάζουσιν ότι κάθε δένδρον ήτο ποτε νύμφη, κόπτοντες δε δένδρον τι ιδίως μέγα θεωρούσι καλόν να θέτωσι επί του κορμού πέτραν τινά. Περί δε των Λαμιών δοξάζουσιν ότι είναι τερατόμορφα θηρία εξωπλισμένα δι’ οδόντων τρομερών καταπίνουντων βλωμούς τα παιδία και τας κόρας.

Περί των Νηρηΐδων πιστεύουσιν ότι εξέρχονται περί μέσας νύκτας και λούονται εις τας πηγάς γυμναί, μεθ’ εαυτών φέρουσι κάτοπτρον, κτένας και εν γένει πάντα τα προς κόμωσίν των. Λίαν επικίνδυνον νομίζουσι το να ίδωσιν αντάς ούτω λουομένας. Δια τούτο συνιστάται ιδίως εις τας αβράς παρθένους να μη μεταβαίνωσιν εις τα πηγάς περί μέσας νύκτας προς ίδρευσιν. Περί δε των Καλοτύχων πιστεύουσιν ότι και αύται εξέρχονται την νύκτα εκ της κρύπτης των και ότι οι συναντώντες αυτάς κακόν τι πάντοτε πρέπει να αναμένωσι. Ευτυχώς όμως αυταί οι και αι Νεράϊδες εξέρχονται λίαν σπανίως, άλλ’ οπωσδήποτε επειδή εξέρχονται έκαστος οφείλη να προσέχη ίνα μη έλθη εις συνάντησιν αυτών. Αι γραφαί μας δεν λείπουσι να αναφέρωσι προς υποστήριξην αυτού παραδείγματα ανθρώπων παθόντων εκ τοιαύτων κακών συναντήσεων. Περί δε τιν εν τοις δάσεσι Καλοτύχων δοξάζουσιν ότι κάθε δένδρον ήτο ποτε νύμφη, κόπτοντες δε δένδρον τι ιδίως μέγα θεωρούσι καλόν να θέτωσι επί του κορμού πέτραν τινά. Περί δε των Λαμιών δοξάζουσιν ότι είναι τερατόμορφα θηρία εξωπλισμένα δι’ οδόντων τρομερών καταπίνουντων βλωμούς τα παιδία και τας κόρας.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Περί των Νηρηΐδων πιστεύουσιν ότι εξέρχονται περί μέσας νύκτας και λούονται εις τας πηγάς γυμναί, μεθ’ εαυτών φέρουσι κάτοπτρον, κτένας και εν γένει πάντα τα προς κόμωσίν των. Λίαν επικίνδυνον νομίζουσι το να ίδωσιν αντάς ούτω λουομένας. Δια τούτο συνιστάται ιδίως εις τας αβράς παρθένους να μη μεταβαίνωσιν εις τα πηγάς περί μέσας νύκτας προς ίδρευσιν. Περί δε των Καλοτύχων πιστεύουσιν ότι και αύται εξέρχονται την νύκτα εκ της κρύπτης των και ότι οι συναντώντες αυτάς κακόν τι πάντοτε πρέπει να αναμένωσι. Ευτυχώς όμως αυταί οι και αι Νεράϊδες εξέρχονται λίαν σπανίως, άλλ’ οπωσδήποτε επειδή εξέρχονται έκαστος οφείλη να προσέχη ίνα μη έλθη εις συνάντησιν αυτών. Αι γραφαί μας δεν λείπουσι να αναφέρωσι προς υποστήριξην αυτού παραδείγματα ανθρώπων παθόντων εκ τοιαύτων κακών συναντήσεων. Περί δε τιν εν τοις δάσεσι Καλοτύχων δοξάζουσιν ότι κάθε δένδρον ήτο ποτε νύμφη, κόπτοντες δε δένδρον τι ιδίως μέγα θεωρούσι καλόν να θέτωσι επί του κορμού πέτραν τινά. Περί δε των Λαμιών δοξάζουσιν ότι είναι τερατόμορφα θηρία εξωπλισμένα δι’ οδόντων τρομερών καταπίνουντων βλωμούς τα παιδία και τας κόρας.

Αγακίδης, Ι.
Αγακίδης, Ι. (EL)

Παραδόσεις

Μακεδονία, Σισάνι


1892




Αρ. 169 Β, σελ. 143, Ζωπάνιον Σισανίου, Ι. Αγακίδης

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.