Εν Γραμματικώ Μαραθώνος θεωρείται επιβλαβής το να πίνη το ύδωρ απευθείας από την βρύσην. Ο πράττων τούτο πιστεύουσιν ότι καταλαμβάνεται υπό βηχός. Η πρόληψις αυτή επικράτησεν εκ των Ναϊάδων νυμφών, αίτινες ήσαν θεαί των υδάτων και των κρηνών τιμωρούσαι τοις μολύνοντας τα νάματά των. Εν τη συγγραφή του ο Παυσανίας αναφέρει περί τινος πηγής εν τω υδάτι της οποίας ως εξ αντανακλάσεως εφαίνοντι οι λιμένες και τα πλοία απομεμακρυσμένων πόλεων. Αλλ’ η τοιαύτη ιδιότης έπανσεν αίμα η γυνή της ετόλμωσε να πλύνη εν αυτή ακάθαρτα φορέματα. Ο ίδιος αναφέρει περί τινος άλλης πηγής εν Λακωνικαίς. Το αίτιον δε ότι ο πίνων απευθείας από βρύσιν ύδωρ καταλαμβάνεται υπό βηχός έγκειται εις το ότι οι εκ της οδοιπορίας διαβάται ούτις ιδρωμένος και ούτως έχοντες πάσχουσι τούτο.

Εν Γραμματικώ Μαραθώνος θεωρείται επιβλαβής το να πίνη το ύδωρ απευθείας από την βρύσην. Ο πράττων τούτο πιστεύουσιν ότι καταλαμβάνεται υπό βηχός. Η πρόληψις αυτή επικράτησεν εκ των Ναϊάδων νυμφών, αίτινες ήσαν θεαί των υδάτων και των κρηνών τιμωρούσαι τοις μολύνοντας τα νάματά των. Εν τη συγγραφή του ο Παυσανίας αναφέρει περί τινος πηγής εν τω υδάτι της οποίας ως εξ αντανακλάσεως εφαίνοντι οι λιμένες και τα πλοία απομεμακρυσμένων πόλεων. Αλλ’ η τοιαύτη ιδιότης έπανσεν αίμα η γυνή της ετόλμωσε να πλύνη εν αυτή ακάθαρτα φορέματα. Ο ίδιος αναφέρει περί τινος άλλης πηγής εν Λακωνικαίς. Το αίτιον δε ότι ο πίνων απευθείας από βρύσιν ύδωρ καταλαμβάνεται υπό βηχός έγκειται εις το ότι οι εκ της οδοιπορίας διαβάται ούτις ιδρωμένος και ούτως έχοντες πάσχουσι τούτο.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Εν Γραμματικώ Μαραθώνος θεωρείται επιβλαβής το να πίνη το ύδωρ απευθείας από την βρύσην. Ο πράττων τούτο πιστεύουσιν ότι καταλαμβάνεται υπό βηχός. Η πρόληψις αυτή επικράτησεν εκ των Ναϊάδων νυμφών, αίτινες ήσαν θεαί των υδάτων και των κρηνών τιμωρούσαι τοις μολύνοντας τα νάματά των. Εν τη συγγραφή του ο Παυσανίας αναφέρει περί τινος πηγής εν τω υδάτι της οποίας ως εξ αντανακλάσεως εφαίνοντι οι λιμένες και τα πλοία απομεμακρυσμένων πόλεων. Αλλ’ η τοιαύτη ιδιότης έπανσεν αίμα η γυνή της ετόλμωσε να πλύνη εν αυτή ακάθαρτα φορέματα. Ο ίδιος αναφέρει περί τινος άλλης πηγής εν Λακωνικαίς. Το αίτιον δε ότι ο πίνων απευθείας από βρύσιν ύδωρ καταλαμβάνεται υπό βηχός έγκειται εις το ότι οι εκ της οδοιπορίας διαβάται ούτις ιδρωμένος και ούτως έχοντες πάσχουσι τούτο.

Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν.
Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (EL)

Παραδόσεις

Αττική, Γραμματικό


1890




Αρ. 202, 89, 8, Ιωάννης Ζωγραφάκης, Γραμματικό Αττικής

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.