ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία”

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία” (EL)

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) (EL)

Η γυναικεία μορφή στο έργο του Περικλή Πανταζή δεν είναι πάντα η γυναίκα του καθημερινού μόχθου με το επικό μεγαλείο της. Πολλές φορές είναι η φίνα, χαριτωμένη κυρία της πόλης, η γοητευτική μέσα στα κομψά της ενδύματα, άλλοτε στον οικείο χώρο ενός δωματίου και άλλοτε σε κάποια απομονωμένη γωνιά ενός κήπου. Στο έργο «Μετά την ιππασία», μέσα από αλλεπάλληλες εναλλαγές σκούρων επιφανειών, που είναι πλασμένες σε πλατειές μονόχρωμες επιφάνειες, προβάλλει το σώμα της γυναίκας, το οποίο αποδίδει κατά το πρότυπο του Manet, ελαχιστοποιώντας τα τονικά περάσματα του χρώματος για την απόδοση του όγκου, ενώ αντίθετα το σκούρο κόκκινο ύφασμα στο πρώτο πλάνο, με τις έντονα τονισμένες πλούσιες πτυχώσεις, συντείνει στον ορισμό της τρίτης διάστασης και του βάθους. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)

19ος Αιώνας (EL)
Προϊμπρεσιονιστικές τάσεις (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.