ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία”

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία”

This item is provided by the institution :
E. Averoff-Tossizza Foundation   

Repository :
Averoff Museum of Neohellenic Art   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC 4.0

Attribution-NonCommercial
CC_BY_NC



ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Κυρία με στολή ιππασίας ή Το γράμμα ή Μετά την ιππασία” (EL)

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) (EL)

Η γυναικεία μορφή στο έργο του Περικλή Πανταζή δεν είναι πάντα η γυναίκα του καθημερινού μόχθου με το επικό μεγαλείο της. Πολλές φορές είναι η φίνα, χαριτωμένη κυρία της πόλης, η γοητευτική μέσα στα κομψά της ενδύματα, άλλοτε στον οικείο χώρο ενός δωματίου και άλλοτε σε κάποια απομονωμένη γωνιά ενός κήπου. Στο έργο «Μετά την ιππασία», μέσα από αλλεπάλληλες εναλλαγές σκούρων επιφανειών, που είναι πλασμένες σε πλατειές μονόχρωμες επιφάνειες, προβάλλει το σώμα της γυναίκας, το οποίο αποδίδει κατά το πρότυπο του Manet, ελαχιστοποιώντας τα τονικά περάσματα του χρώματος για την απόδοση του όγκου, ενώ αντίθετα το σκούρο κόκκινο ύφασμα στο πρώτο πλάνο, με τις έντονα τονισμένες πλούσιες πτυχώσεις, συντείνει στον ορισμό της τρίτης διάστασης και του βάθους. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)

19ος Αιώνας (EL)
Προϊμπρεσιονιστικές τάσεις (EL)


Image

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)