ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ Δημήτρης (1897-1993) “Ακτές στο Αιγαίο”, 1923

ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ Δημήτρης (1897-1993) “Ακτές στο Αιγαίο”, 1923

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ Δημήτρης (1897-1993) “Ακτές στο Αιγαίο”, 1923 (EL)

ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ Δημήτρης (1897-1993) (EL)

Το έργο φέρει που φέρει χρονολογία 1923, ανήκει σε μια εποχή καθοριστική όχι μόνο για την αισθητική διαμόρφωση του καλλιτέχνη αλλά και για την εξέλιξη ολόκληρης της ελληνικής ζωγραφικής. Ήδη η στροφή των καλλιτεχνών προς τον μοντερνισμό του Παρισιού είχε σημάνει για την Ελλάδα την ανανέωση της τέχνης και ζωγράφοι όπως ο Μαλέας πρωτοστατούν στην προσπάθεια για την αποδοχή του νέου. Ο Γιολδάσης, νεαρός απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, εντάσσεται στο περιβάλλον του μεγάλου ζωγράφου. Τα έργα της δεκαετίας 1920-1930 φέρουν έντονα τη σφραγίδα της επιρροής αυτής. Η παραδοσιακή προοπτική έχει εγκαταλειφθεί και έχει υιοθετηθεί η προσέγγιση του χώρου κατά επίπεδες επιφάνειες, με θεώρηση του θέματος από ψηλά, όπως συχνά συναντάται στο έργο των Γάλλων Συνθετιστών ζωγράφων του Παρισιού. Παράλληλα όμως η προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα είναι εμφανής. Ο Γιολδάσης αντικαθιστά τα έντονα χρώματα με μονοχρωματικές επιφάνειες, καθώς το εκτυφλωτικό ελληνικό φως περιορίζει τη χρωματική κλίμακα, ενώ με την έντασή του και τη διαύγειά του καθιστά τη γραμμή, που ορίζει τους όγκους, το κατεξοχήν εκφραστικό μέσο. (EL)

Λάδι σε χαρτόνι (EL)



1923


Η αρχή του Μοντερνισμού στην Ελλάδα. Η Ομάδα Τέχνη (EL)
20ός αιώνας (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.