Les deux discours panégyriques du Timée et du Critias: La perfection de lordre de l' univers et la mémoire altérée de l' Athènes Idéale

Les deux discours panégyriques du Timée et du Critias: La perfection de lordre de l' univers et la mémoire altérée de l' Athènes Idéale

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών   

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



Les deux discours panégyriques du Timée et du Critias: La perfection de lordre de l' univers et la mémoire altérée de l' Athènes Idéale

Laplace , Marcelle


Ακολουθώντας το παράδειγμα του ποιητού της Ιλιάδος, ο οποίος αφηγήθηκε την καλλιτεχνική δημιουργία του κόσμου όπως αυτή απεικονίζεται στην ασπίδα του Αχιλλέως, καθώς και την νίκη του Αχιλλέως επί του Έκτορος, ο Πλάτων συνέθεσε τον Τίμαιο και τον Κριτία, των οποίων οι λόγοι, που υποτίθεται πως εξεφωνήθησαν κατά τον εορτασμό των Παναθηναίων, συνιστούν δυό διαφορετικές και συμπληρωματικές εκδοχές της ρητορικής τέχνης του Φαίδρου. Ο αληθοφανής λόγος του Τίμαιου συνιστά, κατ΄ εικόνα του κόσμου που δημιουργήθηκε και υποβαστάζεται από τον θείο νού, έναν αληθινόν Άτλαντα, ένα σώμα ολοκληρωμένο και αρμονικό. Ο φιλαλήθης λόγος του Κριτία, δημιούργημα ανάμνησης, παραμένει ανολοκλήρωτος- διακόπτεται πριν από την εξιστόρηση της ήττας και της καταστροφής της ισχύος του Άτλαντος που συνιστά αλληγορία περί της ιμπεριαλιστικής δύναμης των Αθηνών, η οποία εξέλιπε μετά τους Πελοποννησιακούς πολέμους. Ο λόγος αυτός αποτελεί, τελικώς, ένα μνημείον προς τιμήν της παιδείας του αθηναίου πολίτη.

Επετηρίδα


2000


Πλατωνική Φιλοσοφία
Κριτίας
Τίμαιος
Σύμπαν
Πλάτων


Κείμενο/PDF

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.