Some reflection on Heidegger΄s views on Dasein, Phenomenology, Time and Death

Some reflection on Heidegger΄s views on Dasein, Phenomenology, Time and Death

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών   

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



Some reflection on Heidegger΄s views on Dasein, Phenomenology, Time and Death

Παπαδημητρίου, Γεώργιος Κ.

Η φιλοσοφία του Χάιντεγκερ είναι πάντα εγκόσμιος και έχει ως κέντρο τον άνθρωπο. Σκοπός της φιλοσοφίας είναι η αλήθεια. Η φαινομενολογία της αλήθειας είναι να ξεσκεπάσει την πραγματικότητα του όντος. Ο άνθρωπος εντός του κόσμου σημαίνει την οντολογική σχέση με τον εαυτό του. Με την φαινομενολογική μέθοδο ο Χάιντεγκερ θέτει ως σκοπό να αποκαλύψει τον άνθρωπο ως εμπειρικό ον και όχι ως κάτι το αφηρημένο. Ο άνθρωπος συνυπάρχει με τον κόσμο ως κοινωνία ανθρώπων. Αυτό που δίνει νόημα στην ύπαρξη του ανθρώπου είναι το παρόν. Ο άνθρωπος εμπειρικώς αντιλαμβάνεται την ύπαρξη εντός τόπου και χρόνου. Η παρούσα στιγμή είναι αυτό που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον. Τα πάντα έχουν τέλος καθώς και η ανθρώπινη υπόσταση. Το τέλος είναι τέλεια απώλεια. Ο θάνατος θέτει όρια στην οντολογική υπόσταση του ανθρώπου εντός του χώρου και χρόνου. Το αποτέλεσμα είναι μηδενισμός και ανυπαρξία. Για τον άνθρωπο σημασία έχει μόνο το παρόν. Ο άνθρωπος ως Dasein είναι εντός του κόσμου. Αυτό αντανακλά την όλη φιλοσοφία του Χάιντεγκερ και μπορεί να χαρακτηριστεί ως μηδενιστική και ανθρωποκεντρική φιλοσοφία που φθάνει στην απελπισία.

Επετηρίδα


1985-1986


Ιστορία της Φιλοσοφίας
Dasein
Θάνατος
Martin Heidegger
Φαινομενολογία
Χρόνος


Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.