Η καμπάνα του Υποβρυχίου U-73

Η καμπάνα του Υποβρυχίου U-73

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη   

Αποθετήριο :
Η Ναυτική Συλλογή του Π. Κ. Λασκαρίδη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY 4.0

Αναφορά Δημιουργού
CC_BY



Η καμπάνα του Υποβρυχίου U-73

Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

To U-73 ήταν γερμανικό υποβρύχιο που ναυπηγήθηκε στο Γκντανσκ της Πολωνίας το Νοέμβριο 1915. Ήταν ένα από τα 329 υποβρύχια που εντάχθηκαν στο Αυτοκρατορικό Γερμανικό Ναυτικό στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Συμμετείχε στον πόλεμο στο πλαίσιο της Πρώτης Μάχης του Ατλαντικού. Κυβερνήτης του ήταν ο υποπλοίαρχος Γκούσταβ Σίες (Gustav Sieß). Μέχρι το Φεβρουάριο του 1916 παρέμεινε στο Κίελο για δοκιμές και εκπαίδευση πληρώματος. Στη συνέχεια απέπλευσε για τη Βόρεια Θάλασσα και εντάχθηκε στον 1ο Στολίσκο. Η πρώτη του επιχειρησιακή αποστολή ξεκίνησε την 1η Απριλίου 1916, όταν απέπλευσε από τον όρμο της Ελιγολάνδης με προορισμό τη Μεσόγειο μέσω της Βόρειας Θάλασσας. Κατά τον πλου, επιτέθηκε σε ένα ατμόπλοιο στον Ατλαντικό και πόντισε νάρκες στα ανοιχτά της Λισαβόνας (Πορτογαλία) και της Μάλτας. Στις 27 Απριλίου 1916 πόντισε ένα ναρκοπέδιο με 22 νάρκες έξω από το Μεγάλο Λιμάνι της Βαλέτας (Μάλτα), στο οποίο βυθίστηκαν τέσσερα πλοία: το θωρηκτό ΑΜΠ Ράσσελ (HMS Russell), το ναρκοθηρευτικό ΑΜΠ Ναστέρσεμ (HMS Nasturtium), το οπλιταγωγό ΑΜΟ Κράουνσιν (HMT Crownsin), που βυθίστηκε στις 4 Μαΐου 1916 με την απώλεια 11 ανδρών, όπως και το γιοτ ΑΜΘ Αίγουσα (HMY Aegusa). Φτάνοντας στο Κότορ του Μαυροβουνίου (Kotor, Montenegro) στις αρχές Μαΐου, το U-73 εντάχθηκε στο Στόλο Πόλα – Κότορ (Pula-Kotor Fleet). Οι επιχειρήσεις ναρκοθέτησης του U-73 στη Μεσόγειο δεν είναι απόλυτα γνωστές. Στις 7 Οκτωβρίου 1916 αναφέρεται ότι έφυγε από την Πόλα της Κροατίας και οι Γάλλοι του καταλόγισαν τη νάρκη που ποντίστηκε στο ακρωτήριο Μαλέα στις 12 Οκτωβρίου, καθώς και ναρκοπέδια στον κόλπο της Θεσσαλονίκης και στο Σαρωνικό Κόλπο, στα οποία βυθίστηκαν δύο ελληνικά πλοία. Φαίνεται βέβαιο ότι το U-73, το οποίο εξακολουθούσε να κυβερνά ο Σίες (Sieß) πόντισε τη νάρκη, από την οποία χάθηκε το νοσοκομειακό πλοίο AMΝΠ Βρεταννικός (HMHS Britannic) 48.158 τόνων, αδελφό πλοίο του Τιτανικού, το μεγαλύτερο επιβατηγό πλοίο που βρίσκεται στον πυθμένα της θάλασσας και το μεγαλύτερο πλοίο που βυθίστηκε κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, μόλις μία ώρα αφότου το U-73 τοποθέτησε τη νάρκη. Θεωρείται επίσης πολύ πιθανό ότι το ίδιο ναρκοπέδιο ευθύνεται για τη βύθιση στις 14 Νοεμβρίου 1916 του γαλλικού οπλιταγωγού ΑΠ Μπουρντιγκαλά (SS Burdigala), το οποίο έπλεε από Θεσσαλονίκη για την Τουλώνη της Γαλλίας (Toulon, France), για να παραλάβει στρατό. Είναι πιθανό το νοσοκομειακό πλοίο AMΝΠ Κάστρο της Βρέμης (HMHS Braemar Castle) να υπέστη επίσης ζημιά από μια από τις νάρκες του. Το U-73 υπέφερε από συνεχή προβλήματα με το υλικό και τις συσκευές του, όπως όλα τα πλοία της σειράς του. Στα τέλη Οκτωβρίου 1918, με κυβερνήτη πλέον τον υποπλοίαρχο Φρίτς Ζάουπε (Fritz Saupe) αυτοβυθίστηκε στην Πούλα της Κροατίας.


Πολωνία
Γκντανσκ
Ά Παγκόσμιος Πόλεμος

Πολωνία
Γκντανσκ

25x25x28 εκ.

Ά Παγκόσμιος Πόλεμος

1915


Ναυτικά όργνα
Ναυτιλία
Πλοία
Ιστορία
Καμπάνες
Βρετανικός


Τρισδιάστατο μοντέλο

25x25x28 εκ.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.