Πρωτόκολλα αλληλογραφίας

Πρωτόκολλα αλληλογραφίας
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Πρωτόκολλα αλληλογραφίας (EL)
Correspondence protocols (EN)
Registres de correspondance (FR)

Διδασκαλείο Κρήτης (EL)
Didaskaleion of Crete (EN)
Didaskalio de Crète (FR)

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο (1901-1933) η διοικητική λειτουργία και η αρχειοθέτηση υπηρεσιακών εγγράφων είχε ανατεθεί στο διδακτικό προσωπικό, καθώς εξαιτίας έλλειψης προσωπικού δε λειτουργούσε Γραμματεία. Ένα μέρος των υπηρεσιακών εγγράφων το συγκροτούσαν τα «Βιβλία Διδασκαλείου». Σε αυτά το Διδασκαλείο προσπαθούσε να αποτυπώσει όσα στοιχεία ήταν απαραίτητα για την ομαλή εκπαιδευτική και διοικητική λειτουργία του. Στα «Βιβλία Διδασκαλείου» ανήκουν Βιβλία των ακόλουθων κατηγοριών: α. Πρωτόκολλα Αλληλογραφίας. β. Πρακτικά Συλλόγου Καθηγητών. γ. Οικονομικά Βιβλία. δ. Μαθητολόγιο. ε. Ειδικοί Έλεγχοι. στ. Πρακτικά Απολυτηρίων Εξετάσεων. ζ. Βιβλίο Γονέων και Κηδεμόνων. η. Βιβλίο Πιστοποιητικών Σπουδής. θ. Πρωτόκολλο Αλληλογραφίας Σχολικής Εφορείας. Τα «Πρωτόκολλα Αλληλογραφίας» του Διδασκαλείου Κρήτης την περίοδο 1918-1935 κατέγραφαν την εισερχόμενη και εξερχόμενη αλληλογραφία του ιδρύματος. Στα εισερχόμενα έγγραφα αναγράφονταν ο αύξων αριθμός του εγγράφου, ο αριθμός πρωτοκόλλου, η ημερομηνία λήψης, ο τόπος έκδοσης, η εκδούσα αρχή και η περίληψη του εγγράφου. Στα εξερχόμενα έγγραφα αναγράφονταν ο αύξων αριθμός του εγγράφου, ο αριθμός πρωτοκόλλου, η ημερομηνία αποστολής, η αρχή προς την οποία απευθύνεται, ο τόπος προορισμού, η απόφαση του εξερχόμενου και οι παρατηρήσεις. Στο αρχειακό υλικό του Διδασκαλείου έχουν διασωθεί τέσσερα «Πρωτόκολλα Αλληλογραφίας» στα οποία αποτυπώνεται η αλληλογραφία του ιδρύματος με τους ακόλουθους φορείς: Υπουργείο Παιδείας (Τμήμα Κληροδοτημάτων, Τμήμα Σχολικής Υγιεινής, Λογιστήριο), Υπουργείο Εσωτερικών, Υπουργείο Στρατιωτικών, Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, Τμήμα Εγκρίσεως Δαπανών, Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, Γενική Επιθεώρηση Παιδείας, Στρατολογικό Γραφείο, Πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων, Μεραρχία Κρήτης, Υγειονομικός Επιθεωρητής, Γενική Διοίκηση Κρήτης, Γυμνασιάρχες Κρήτης, Νομαρχία Ηρακλείου, Δήμος Ηρακλείου, Νομίατρος Ηρακλείου, Επιθεωρητής Δημοτικών Σχολείων και Σχολική Επιτροπή 4/τάξιου Προτύπου. Η αλληλογραφία με τους παραπάνω φορείς αφορούσε υπηρεσιακά θέματα (διορισμοί, αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετεκπαίδευση, άδειες προσωπικού, στατιστικά στοιχεία προσωπικού, στρατολογικές καταστάσεις), οικονομικά θέματα (προϋπολογισμοί, απολογισμοί, δωρεές, αγορά εξοπλισμού, δαπάνες συντήρησης, εκπαιδευτικά τέλη), θέματα εγγραφών και φοίτησης (πίνακας εισακτέων, ιατρική εξέταση υποψηφίων, ωρολόγιο πρόγραμμα, γραπτές εξετάσεις, διδακτικά βιβλία, επιλαχούσες μαθήτριες, γυμναστικές επιδείξεις) και θέματα που αφορούσαν την καθημερινή λειτουργία του Διδασκαλείου (γιορτές, ομιλίες, συσσίτια, εκλογές και έλεγχος κοινωνικών φρονημάτων). (EL)
In the Didaskaleion of Crete in Heraklion (1901-1933) the administrative function and the archiving of official documents were assigned to the teaching staff, as due to lack of staff there was no Secretariat. A part of the official documents was made up of the "Didaskaleion Books". In these, the Didaskaleion tried to record as many elements as were necessary for its smooth educational and administrative operation. Books of the following categories belong to "Didaskaleion Books": a. Correspondence Protocols. b. Proceedings of the Teachers Association. c. Economic Books. d. Syllabus. e. Special Certificates. f. Records of Baccalaureate Examinations. g. Book of Parents and Guardians. h. Book of Study Certificates. i. School Economical Service Correspondence Protocol. The "Correspondence Protocols" of the Didaskaleion of Crete in the period 1918-1935 recorded the incoming and outgoing correspondence of the institution. The document’s serial number, protocol number, date of receipt, place of issue, issuing authority and summary of the document were indicated on incoming documents. On the outgoing documents, the serial number of the document, the protocol number, the date of dispatch, the authority to which it was addressed, the place of destination, the decision of the outgoing party and the remarks were indicated. Four "Correspondence Protocols" have been preserved in the archive material of the Teaching Office, which record the institution's correspondence with the following bodies: Ministry of Education (Department of Endowments, School Hygiene Department, Accounting Office), Ministry of the Interior, Ministry of the Military, Civil Servants' Share Fund, Department of Approval of Expenditures, Board of Education, General Inspectorate of Education, Military Office, President of the Association of Employees, Division of Crete, Health Inspector, General Administration of Crete, High School Principals of Crete, Prefecture of Heraklion, Municipality of Heraklion, Notary Public of Heraklion, Inspector of Primary Schools and School Committee of the Four Grade Standard School. Correspondence with the above bodies concerned official matters (appointments, secondments, transfers, retraining, staff leaves, personnel statistics, recruitment reports), financial matters (budgets, reports, donations, purchase of equipment, maintenance costs, educational fees), registration and study matters (list of admissions, medical examination of candidates, time schedule, written exams, textbooks, runner-up students, gymnastic demonstrations) and matters related to the daily operation of the Didaskaleion (celebrations, speeches, sit-ins, elections and testing of social attitudes). (EN)
À Didaskalio (École pour la formation des enseignants) de Crète à Héraklion, les tâches administratives et l’archivage des documents officiels de travail avaient été confiés au personnel enseignant, car, par manque de personnel il n’y avait pas de secrétariat. Ce qu’on appelait les «Ouvrages de Didaskalio» constituaient unepartiedeces documents officiels de travail. On a saisi dansceslivres, tous les éléments qui étaient nécessaires pour le bon fonctionnement éducatif et administratif de Didaskalio. Dans les «Ouvrages de Didaskalio», on retrouve des livres des catégories suivantes : a. Registres de correspondance, b. Actes des conseils des enseignants, c. Livres de finance, d. Listes des élèves, e. Contrôles spécifiques, f. Actes des examens de fin d’études, g. Livre de l’association des parents et tuteurs d’élèves, h. Livre d’attestations d’études, i. Courrier de la Commission de surveillance du fonctionnement des écoles. Dans les documents intitulés«Registre de correspondance» du Didaskalio de Crète de la période 1918-1935, était enregistré tout le courrier entrant et sortant de Didaskalio. Sur les documents entrants étaient inscrits le numéro d’ordre du document, le numéro d’enregistrement, la date de réception, le lieu de délivrance, l’autorité de délivrance et le résumé du contenu du document. Sur les documents sortants, étaient inscrits le numéro d’ordre du document, le numéro d’enregistrement, la date d’expédition, le destinataire officiel, le lieu de destination, la décision administrative et des commentaires. Dans les archives de Didaskalio ont été sauvés quatre documents de la catégorie «Registres de correspondance», au sein desquels apparaît la correspondance entreDidaskalioet les organismes et institutions suivants : Ministère de l’Éducation (Département des dons et des legs, Département d’Hygiène scolaire, Bureau comptable), Ministère de l’intérieur, Ministère des Armées, Fonds d’investissement des fonctionnaires civils, Département d’approbation des dépenses, Conseil éducatif, Inspection Générale de l’Éducation, Bureau militaire, Président de l’Association desemployés, Division (militaire) de Crète, Inspecteur sanitaire, Direction Générale de Crète, Directeurs des collèges de Crète, Préfecture d’Héraklion, Municipalité d’Héraklion, Médecin de la préfecture responsable pour la santé publique, Inspecteur des écoles élémentaires, Commission scolaire de l’ «École Élémentaire Modèle» (Protipo dimotiko scholio) à quatre niveaux. La correspondance entre Didaskalio et ces institutions et organismes, concernait des questions relatives au personnel (affectation sur un poste, détachements, mutations, formation continue, congés du personnel, éléments statistiques à propos du personnel, attestation de service militaire accompli), des questions financières (budgets, bilans financiers, dons, achat d’équipement, frais d’entretien, taxes), des questions d’inscription et d’études (liste de nouveaux inscrits, examens médicaux des étudiants, emploi du temps universitaire, examens écrits, livres de didactique, liste des étudiants remplaçants pour s’inscrire à Didaskalio, démonstrations de gymnastique) et questions liées au fonctionnement quotidien de Didaskalio (fêtes, discours, repas offerts, élections, contrôle des convictions sociales et politiques des individus) (FR)

bibo:Document
Υπηρεσιακό έγγραφο (EL)
Official document (EN)
TEXT (EN)
Document officiel de travail (FR)

Ηράκλειο Κρήτης (EL)
Heraklion Crete (EN)
Héraklion, Crète (FR)

670 page(s) (EL)
1ος τόμος: 22 εκ. × 30 εκ., 2ος τόμος: 27εκ. × 34εκ., 3ος τόμος: 32 εκ. × 45 εκ., 4ος τόμος: 32 εκ. × 45 εκ. (EL)

1918-1935 (EL)



Εισερχόμενη και εξερχόμενη αλληλογραφία (EL)
Incoming and outgoing correspondence (EN)
Courrier entrant et sortant (FR)


: 1ος τόμος (1918-1920), 2ος τόμος (1926-1928), 3ος τόμος (1928-1932), 4ος τόμος (1932-1935) (EL)
1st Volume (1918-1920), 2nd Volume (1926-1928), 3rd Volume (1928-1932), 4th Volume (1932-1935) (EN)
1er tome(1918-1920), 2ème tome(1926-1928), 3ème tome (1928-1932), 4ème tome (1932-1935) (FR)

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

other

https://e-her.org/collection/category/2086/document/3
https://e-her.org/omeka/files/original/6645da7d6b044ad40edf3f2a5cb32e58e70b83fa.pdf



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.