Ο χριστιανικός και μωαμεθανικός κόσμος από του 7ου μέχρι και του 9ου αιώνος μ.Χ.

Ο χριστιανικός και μωαμεθανικός κόσμος από του 7ου μέχρι και του 9ου αιώνος μ.Χ.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Ο χριστιανικός και μωαμεθανικός κόσμος από του 7ου μέχρι και του 9ου αιώνος μ.Χ. (EL)
The Christian and Mohammedan world from the 7th to the 9th century AD. (EN)
Le monde chrétien et le monde musulman du 7èmeau 9èmesièclea pr. J.-C. (FR)

Εκδοτικός οίκος Δ. Δημητράκου (EL)
D. Dimitrakou Publishing House (EN)
Éditions D. Dimitrakou (FR)

Το Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο είχε στην κατοχή του πλήθος εποπτικών διδακτικών μέσων (εποπτικό υλικό και σχολικός εξοπλισμός) που χρησιμοποιούνταν κατά την εκπαιδευτική λειτουργία του. Τα μέσα αυτά αποτελούσαν ένα σημαντικό μέρος της κινητής περιουσίας του ιδρύματος, όπως προκύπτει και από την υπηρεσιακή αλληλογραφία του Διδασκαλείου. Το υλικό και ο εξοπλισμός αυτός διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες: α. Σχολικές εικόνες. β. Σχολικοί χάρτες. γ. Κεντήματα Διδασκαλείου. δ. Σχολικά έπιπλα. ε. Ποικίλα αντικείμενα συλλογών και σχολικού εξοπλισμού. στ. Φωτογραφίες μαθητών/ τριών και διδακτικού προσωπικού. στ. Εποπτικό υλικό μαθημάτων φυσικών επιστημών. ζ. Γραφική ύλη. Το Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο διατηρούσε χαρτογραφική συλλογή με χάρτες διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, οι οποίοι συνιστούσαν χρήσιμα διδακτικά βοηθήματα για τα ακόλουθα μαθήματα: Ιστορία, Θρησκευτικά, Φυσική, Φυσιογνωστικά, Φυσική Πειραματική, Φυσική Ιστορία, Κοσμογραφία, Γεωγραφία, Γεωπονικά, Γεωπονικά και Ζωοτεχνία, Ελληνικά (πρόκειται για τα μαθήματα σύμφωνα με τα Ωρολόγια Προγράμματα για τα Τριτάξια και Πεντατάξια Διδασκαλεία - 1914 και 1929 αντίστοιχα). Η χρήση των χαρτών εξυπηρετούσε την αρχή της εποπτείας και της αυτενέργειας, βασικές διδακτικές αρχές που αποτελούσαν αντικείμενο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων του συλλόγου καθηγητών/τριών του Διδασκαλείου Κρήτης, ειδικότερα κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου. Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας κρίθηκε ως ένας πολύ σημαντικός επιστημονικός κλάδος για την εκπαίδευση των διδασκάλων/ισσών από τις αρχές του 20ου αιώνα. Κύριος προσανατολισμός της ήταν η αξιοποίηση της Ιστορίας προκειμένου να εδραιωθεί μία εθνοκεντρική παιδαγωγική. Σε αυτό το πλαίσιο οι ιστορικοί χάρτες αποτέλεσαν κύριο διδακτικό-εποπτικό εργαλείο, εξυπηρετώντας περισσότερο, μέσω της αναπαραστατικής τους λειτουργίας, την εστίαση στην ελληνική ιστορία. Τον συγκεκριμένο χάρτη «Ο χριστιανικός και μωαμεθανικός κόσμος από του 7ου μέχρι και του 9ου αιώνος μ.Χ.» επιμελήθηκε ο Π. Καρολίδης (1849-1930), ιστορικός, πολιτικός και Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο χάρτης απεικονίζει το κράτος των Αράβων, του Καρόλου του Μεγάλου, το κράτος του Βυζαντίου, την Αγγλοσαξονική μοναρχία και το κράτος των Βρετανών. Σε ένθετο πλαίσιο παρουσιάζεται ο ελληνορωμαϊκός κόσμος και τα νέα κράτη της Ευρώπης την περίοδο της ακμής του βασιλιά Ηράκλειου (627-632 μ.Χ.). Πρόκειται για ανατύπωση του εκδοτικού οίκου Λουκόπουλου, παλαιότερης έκδοσης του εκδοτικού οίκου Δημητράκου. (EL)
The Didaskaleion of Crete in Heraklion had in its possession a number of visual aiding teaching materials (visual material and school equipment) that were used during its educational function. These materials constituted an important part of the movable property of the institution, as it can be seen from the official correspondence of the Didaskaleion. This material and equipment are divided into the following categories: a. School pictures. b. School maps. c. Embroidery of the Didaskaleion. d. School furniture. e. Various items of collections and school equipment. f. Photographs of students and teaching staff. f. Aiding material for natural science courses. g. Stationery. The Didaskaleion of Crete in Heraklion maintained a cartographic collection with maps of different subjects, which were useful teaching materials for the following courses: History, Religion, Physics, Natural Sciences, Experimental Physics, Natural History, Cosmography, Geography, Agriculture, Agriculture and Animal Art, Greek language (these are the courses according to the Timetable for the Three Grade Didaskaleion and the Five Grade Didaskaleion - 1914 and 1929 respectively). The use of maps served the principle of supervision and self-reliance, basic didactic principles that were the subject of the pedagogical meetings of the teachers' association of the Didaskaleion of Heraklion, especially during the interwar period. History teaching has been considered a very important discipline for teacher training since the beginning of the 20th century. Its main orientation was the utilization of History in order to establish an ethnocentric pedagogy. In this context, historical maps became the main teaching-aiding visual tool, focusing mainly on Greek history, using their representational function. This particular map "The Christian and Mohammedan world from the 7th to the 9th century AD" was edited by P. Karolidis (1849-1930), historian, politician and Professor at the University of Athens. The map depicts the state of the Arabs, the state of Charlemagne, the state of Byzantium, the Anglo-Saxon monarchy and the state of the British. The Greco-Roman world and the new states of Europe during the heyday of King Heraclius (627-632 AD) are presented in an inserted pamphlet. This is a reprint of the Loukopoulos publishing house, an earlier edition of the Dimitrakos publishing house. (EN)
Le Didaskalio (École pour la formation des enseignants) de Crète à Héraklion disposait de plusieurs moyens et supports d’enseignement (matériel et équipement scolaires) qui étaient utilisés pour sa fonction éducative. Ces moyens et supports constituaient une partie importante des biens mobiliers de cette institution, ce qui ressort, entre autres, de l’étude de la correspondance officielle de Didaskalio. En ce qui concerne son matériel et son équipement, on distingue les catégories suivantes : a. Images scolaires, b. Cartes scolaires. c. Broderies de Didaskalio, d. Meubles scolaires, e. Divers objets des collections et de l’équipement scolaire, f. Photos des étudiant(e)s et du personnel enseignant, g. Outils d’enseignements pour les cours des sciences naturelles, h. Fournitures scolaires. Le Didaskalio de Crète à Héraklion disposait d’une collection des cartes de différents champs disciplinaires, lesquelles constituaient des aides d’enseignement utiles pour les matières suivantes : Histoire, Cours de religion, Physique, Cours des Sciences de la nature et de la vie, Physique Expérimentale, Histoire Naturelle, Cosmographie, Géographie, Agronomie, Agronomie et Sciences animales, Langue grecque ; il s’agit des matières enseignées, d’après les programmes des cours des Didaskalio ayant un programme d’études d’une durée de trois années (1914) et des Didaskalio ayant un programme d’études d’une durée de cinq années (1929). L’usage des cartes permettait l’application des principes de l’enseignement à travers l’activité sensorielle et du principe d’autoréactivité de la part des élèves (activité autonome, prise d’initiative et auto-motivation), des principes didactiques importants qui constituaient des objets de discussion des conseils de l’association des enseignant(e)s de Didaskalio d’Héraklion, notamment pendant la période de l’Entre-deux-guerres. Le cours de l’Histoire avait une place importante dans la formation des enseignant(e)s depuis le début du 20ème siècle. L’objectif principal était de s’appuyer sur l’Histoire pour concevoir une pédagogie ethnocentrée. Dans ce contexte les cartes historiques ont constitué un moyen et un support d’enseignement important, pour servir, par leur fonction de représentation, une centration sur l’histoire grecque. La carte «Le monde chrétien et le monde musulman du 7ème au 9ème siècle apr. J.-C.» a été éditée par P. Karolidis (1849-1930), historien, homme politique et Professeur à l’Université d’Athènes. Elle présente l’état des Arabes, de Charlemagne, l’état de Byzance, la monarchie Anglo-Saxonne et l’état des Britanniques. Dans un encadré, on présente le monde gréco-romain et les nouveaux états de l’Europe pendant l’apogée du roi Héraklios (627-632 apr. J.-C.). La carte historique en question est une reproduction réalisée par les éditions Loukopoulou d’une carte créée dans le passé par les éditions Dimitrakou. (FR)

dctype:Image
Χάρτες (EL)
IMAGE (EL)
IMAGE (EN)
Maps (EN)
IMAGE (FR)
Cartes (FR)

- (EL)
- (EN)
- (FR)

123 εκ. × 93 εκ. (EL)

- (EL)

Θρησκεία (EL)
Religion (EN)
Religion (FR)

Ελληνική γλώσσα

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.