Υπαπαντή του Χριστού

Υπαπαντή του Χριστού
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Υπαπαντή του Χριστού (EL)
Presentation in the Temple (EN)

Φορέας προστασίας: Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων (EL)
Στην εικόνα, η οποία είναι σε σημεία απολεπισμένη και φέρει μία κάθετη ρωγμή στο κέντρο, απεικονίζεται η Υπαπαντή του Χριστού. Η Παναγία, επικεφαλής της ομάδας αριστερά, έχει παραδώσει τον Χριστό στα χέρια του ιερέα Συμεών. Φοράει κυανό εσωτερικό φόρεμα και ροδαλό μαφόριο και τείνει το ένα της χέρι στο Χριστό. Πίσω της βρίσκεται ο Ιωσήφ, διάκονος του μυστηρίου, με ροδαλό χιτώνα και πράσινο ιμάτιο. Κρατά στο ένα του χέρι μέσα σε μεταλλικό κλουβί δύο περιστέρια, αποδίδοντας την ιουδαϊκή παράδοση της προσφοράς στον ναό, αλλά συγχρόνως υποδηλώνοντας την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Πίσω από τον Ιωσήφ απεικονίζεται η προφήτης Άννα, κόρη του Φανουήλ, όπως την περιγράφει ο ευαγγελιστής Λουκάς, με κόκκινο μαφόριο και κυανό εσωτερικό φόρεμα, η οποία κρατά ανοικτό ειλητό και περιμένει να δει κι αυτή τον Χριστό. Όλες οι μορφές φέρουν ολόχρυσους φωτοστεφάνους. Στο ανώτερο τμήμα της εικόνας απεικονίζεται σε ημικυκλική ακτινοβολούσα δόξα το μάτι του Θεού μέσα σε τρίγωνο, ενώ στο σημείο όπου αποδίδεται ο ουρανός με μπλε χρώμα αναγράφεται με μαύρο χρώμα "Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ". Η παράσταση χαρακτηρίζεται από λαϊκότροπη απόδοση. (EL)
Archaeological Service / Museum: Ephorate of Antiquities of Ioannina (EN)

Εικόνα επιστυλίου τέμπλου (EL)
Templon beam icon (EN)

Ξύλο (EL)
Χρώμα (EL)
Wood (EN)
Colour (EN)

Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου, Οξυά (EL)

Πλάτος: 35.0 εκ. Ύψος: 55.0 εκ. (EL)


1851 AD - 1924 AD




Εικόνα

© Εθνικό Αρχείο Μνημείων-Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.