Φορέας προστασίας: Μουσείο Νεώτερου Ελληνικού Πολιτισμού
(EL)
Γκλίτσα λαϊκού χαρακτήρα. Τεχνική: εγχάρακτος και ξυλόγλυπτος. Το ραβδί καλύπτεται με διαφορετικά διακοσμητικά τμήματα περίπου μέχρι το κεφάλι. Από κάτω προς τα πάνω κρόκος(;), σε ωοειδή τμήματα με ζικζακωτές γραμμές η παράσταση μιας σαύρας και ενός φιδιού με ανασηκωμένο σώμα, δύο σειρές από ζικζακωτές γραμμές, τορσάδα, σε ωοειδές σχήμα, σύνθεση με γυναικεία μορφή, καθισμένη και ανδρική μορφή, όρθια με ένα χέρι πάνω στο ερεισίνωτο της πολυθρόνας. Η σύνθεση δουλεμένη με κομψότητα σε απλές γραμμές. Το άλλο ωοειδές σχήμα είναι άδειο. Ακολουθούν κρόκοι(;), μετά σύνθεση με τσοπάνο που αρμέγει ένα πρόβατο σε ωοειδές σχήμα, εγγεγραμμένο σε ταινία. Ο τσοπάνος φορά κάπα με κουκούλα. Στο χέρι κρατάει μια γκλίτσα. Κρόκος, σε ένα ρόμβο, σκύλος που τρέχει, ο άλλος ρόμβος είναι άδειος. Το σκιαγράφημα του σκύλου λεπτό, όμορφο, με ελαφρές χαράξεις. Ακολουθεί σύνθεση με τσοπάνο που παίζει φλογέρα, καθισμένος πάνω σ' ένα βράχο. Κοντά σ' αυτόν, αγγείο-κολοκύθα. Η σύνθεση κλείνει με δύο σειρές από ταινίες ζικ-ζακ και παράλληλες γραμμές. Η επιφάνεια καλυμμένη με παράλληλες ζικζακωτές γραμμές. Πάλι τμήμα από δύο σειρές ζικζακωτές γραμμές που σχηματίζουν γωνία. Οι ζωομορφικές παραστάσεις, αλλά περισσότερο οι ανθρωπομορφικές, είναι ρεαλιστικές, εξαιρετικά δουλεμένες, με πολλές λεπτομέρειες. Η διακόσμηση έχει λαϊκό χαρακτήρα. Η χειρολαβή σχηματίζει κεφάλι αλόγου, με σπιράλ σώμα και ουρά σαν πεπλατυσμένο κεφάλι φιδιού. Κατά μήκος του σώματος: τριγωνικές εγκοπές και ζικ-ζακ. Στις δύο πλευρές σκιτσαρισμένο σώμα φιδιού. Η παράσταση του κεφαλιού του φιδιού αποδίδεται συμβατικά, με αφελή τρόπο.
(EL)
Archaeological Service / Museum: Museum of Modern Greek Culture
(EN)