Αγίες
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Αγίες (EL)
Wall painting with female saints. (EN)

Αποτοιχισμένη τοιχογραφία με δυο μετωπικές αγίες. Προέρχεται προφανώς από το κατώτερο μέρος των τοίχων. Η αγία στα αριστερά στα κυανόχρωμο μαφόριο και πάνω από αυτό ανοιχτοπόρφυρο μανδύα. Μέσα από το μαφόριο διακρίνεται κοκκινωπός κεκρύφαλος, που συγκρατεί την κόμη, ενώ στα αυτιά φορά κοκκινωπά ενώτια .Η αποσπασματική επιγραφή που τη συνοδεύει.../ CIA κάνει πιθανή την ταύτιση με την Αναστασία τη Φαρμακολύτρια. Δίπλα της εικονίζεται αγία μοναχή. Φορά σκουροκάστανο μοναχικό μανδύα, μαύρο μαντήλι που κρύβει την κόμη και τα αυτιά και εφαρμόζει στο λαιμό, και πάνω από το μαντήλι μαύρο πόλο σε σχήμα ανεστραμμένης πυραμίδας (λείπει η συνήθης καλύπτρα, ή ο ζωγράφος έχει ενώσει τα δύο στοιχεία, καλύπτρα και μαντήλι). Στο χέρι που φέρει μπροστά στο στήθος της, κρατά πιθανώς σταυρό μάρτυρα. Δε σώζεται κάποια επιγραφή, η εικονογραφία της ωστόσο συμφωνεί αρκετά με εκείνη της εικονόφιλης αγίας Θεοδοσίας της Κωνσταντινουπολίτισσας. Αν η ταύτιση αυτή ευσταθεί, έχουμε άλλο ένα στοιχείο για την κωνσταντινουπολίτικη προέλευση ή έστω παιδεία των ζωγράφων, καθώς η απεικόνιση της εν λόγω αγίας στην Κρήτη είναι εξαιρετικά σπάνια. (EL)
Φορέας προστασίας: Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου (EL)
Archaeological Service / Museum: Ephorate of Antiquities of Rethymnon (EN)

Τοιχογραφία (EL)
Αρχαιολογικό αντικείμενο (EL)
Wallpainting (EN)

Χρώμα (EL)
Νεροτέμπερα (EL)
Κονίαμα (EL)
Mortar (EN)
Water tempera (EN)
Colour (EN)

Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου (EL)

Μήκος: 135.0 εκ. Ύψος: 91.0 εκ. (EL)


1300 AD - 1324 AD




Εικόνα

© Εθνικό Αρχείο Μνημείων-Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.