Χωρίς τίτλο (Τοπιογραφία)

Χωρίς τίτλο (Τοπιογραφία)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Χωρίς τίτλο (Τοπιογραφία) (EL)
Untitled (Landscape) (EN)

Γκουρό, Γιέλενα (EL)
Guro, Elena (EN)

Η Γκουρό αυτοσχεδίαζε με τα πινέλα της προσπαθώντας να αιχμαλωτίσει τη φύση και τους οργανισμούς της. Ο ξέγνοιαστος τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί τις φόρμες μοιάζει να υποκύπτει στις αρχές του πλαστικισμού και γι' αυτό αρκετοί παρατηρούν ότι το έργο της μοιάζει με εκείνο του Μιχαήλ Λαριόνοφ. Η φρέσκια ματιά της ζωγράφου προέκυψε μια στιγμή όπου ο κυβισμός, μέσα από την ανα-σύνθεση των γεωμετρικών στοιχείων, βρισκόταν στην ακμή του. Οι ιδέες της προκάλεσαν το ενδιαφέρον πολλών δημιουργών και έβαλαν τα θεμέλια για τους πειραματισμούς του Ματιούσιν πάνω στη θεωρία του χρώματος και τη διευρυμένη όραση. Η Γκουρό έδρασε σε μια μεταβατική εποχή, από το Συμβολισμό πέρασε στον Ιμπρεσιονισμό, εντρύφησε στις φιλοσοφικές αναζητήσεις των Ouspensky, Hysmans και Nietzsche και στη συνέχεια απελευθέρωσε τη ματιά της αναζητώντας τις "λύσεις" στο φυσικό κόσμο. Η Guro έστρεψε την προσοχή της στη φύση για να διαπιστώσει ότι η ανακάλυψη των μυστικών της, προσέδιδε στα έργα της μια πνευματικότητα που οδηγούσε στην ανύψωση και την αγνότητα, δίχως οποιαδήποτε εικαστική σχηματική αφαίρεση ή λογοτεχνικό συμβολικό μήνυμα. Οι πιο πληθωρικές και μεγαλοπρεπείς εικόνες της πεζογραφίας και της ποίησής της μοιάζουν να γλυκαίνουν από ένα συμπονετικό και αυθόρμητο συναίσθημα για τη φύση. Τα ίδια αυτά χαρακτηριστικά διαπιστώνονται και στη ζωγραφική της. Η παλέτα της Guro, αντίθετα από εκείνη των κυβιστών, δεν περιέχει καμία ώχρα ή βαρείς γήινους τόνους. Ενώ η επαφή των κυβιστών με τη φύση τους έκανε να στραφούν προς τις ανόργανες μορφές, στον κόσμο του κρυστάλλου και των ορυκτών, η Guro καθοδηγείται από τα χρώματα της ζωντανής φύσης, από τον οργανικό κόσμο. Τα αντικείμενα στις ακουαρέλες της μοιάζουν να έχουν χάσει το βάρος τους, καθώς το χρώμα εκπέμπει μέσα από ένα παλλόμενο φως που ακτινοβολεί και οι φόρμες περιβάλλονται από έναν τρεμάμενο καπνό, εμπλουτισμένο με μια πνευματική ιδιότητα.
H Γκουρό ξεκίνησε με ρεαλιστικά σχέδια για να στραφεί στη συνέχεια στον Ιμπρεσιονισμό και να καταλήξει στο "συνθετισμό" όπως συνήθιζε να ονομάζει τα έργα της ο Ματιούσιν, λόγω του συνδυασμού φόρμας και χρώματος με έναν τρόπο που έτεινε προς την αφαίρεση, χωρίς όμως να χάνει την επαφή με τα πραγματικά στοιχεία. Ο ζήλος της Γκουρό για τον εμπρεσιονισμό και το νεοεμπρεσιονισμό κατέστησαν το πρόβλημα του φωτός πρωτεύον στην εικαστική της δημιουργία. Αν και στο συγκεκριμένο έργο πραγματεύεται ένα ρεαλιστικό θέμα και ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει την εικόνα, καθώς πρόκειται για ένα εξοχικό σπίτι μέσα σε ένα φράκτη, η Γκουρό το πραγματεύεται με αντιρεαλιστικά χρώματα και η ματιά της είναι αφαιρετική με αποτέλεσμα ο θεατής να απομακρύνεται από το πραγματικό αντικείμενο και να μεταφέρεται μέσα από τις ρέουσες πινελιές σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον. (EL)

Ζωγραφικό έργο (EL)

Καμβάς (EL)
Ελαιόχρωμα (EL)


1904


Ρωσική πρωτοπορία (EL)
Ζωγραφικό έργο (EL)
Οργανική παιδεία (EL)
Συμβολισμός (EL)


Εικόνα

Ελαιογραφία (EL)
Ζωγραφική (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.