Χωριό μεγάλο Γκόρκι-Πρωινή ομίχλη στο λιβάδι

Χωριό μεγάλο Γκόρκι-Πρωινή ομίχλη στο λιβάδι
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Χωριό μεγάλο Γκόρκι-Πρωινή ομίχλη στο λιβάδι (EL)
Village of Great Gorki. Morning mist on the meadow (EN)

Kliun, Ivan (1873-1943) (EL)
Kliun, Ivan (1873-1943) (EN)

Το 1934, στο Α΄ Συνέδριο της Ένωσης Σοβιετικών Συγγραφέων, ο Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός ανακηρύχτηκε ως το επίσημο ρεύμα της μαρξιστικής αισθητικής. Το κίνημα απαιτούσε από τον καλλιτέχνη την πιστή, ιστορικά θεμελιωμένη απεικόνιση της πραγματικότητας στην επαναστατικής της εξέλιξη, όπως αυτά εκφράστηκαν από τους Maxim Gorky και Andrei Zhdanov. Ακολούθησαν το κλείσιμο Ινστιτούτων, η απαγόρευση εκθέσεων και εκδόσεων, η πίεση των αρχών για αφανισμό της πρωτοπορίας, η αναστολή κρατικών παραγγελιών και η ακύρωση επιχορηγήσεων. Οι καλλιτέχνες της πρωτοπορίας, αν και δεν ακολούθησαν το Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό και τη στρατευμένη τέχνη του, επέστρεψαν πολλοί από αυτούς στη ρεαλιστική τέχνη, αφήνοντας πίσω τους τα ανεικονικά-πρωτοποριακά έργα τους. Ένας από τους πιο γνωστούς Ρώσους που επέστρεψε στη ρεαλιστική τέχνη είναι ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ενώ εδώ έχουμε τον Ιβάν Κλιουν να αφήνει τα μονοχρωματικά σχήματά του και να μας παρουσιάζει ένα τοπίο.
Ο Κλιουν μας παρουσιάζει μια άποψη του χωριού Γκόρκι κατά τη διάρκεια της πρωινής ομίχλης, στην προσπάθειά του να αιχμαλωτίσει το τοπίο μέσα στις συγκεκριμένες φυσικές συνθήκες. Στην παραστατική τέχνη είναι έντονη η ανάγκη των ζωγράφων να αποδώσουν την αίσθηση που προκαλούν τα αντικείμενα που αναπαριστούν, κάτι που λείπει τελείως από την ανεικονική τέχνη. Ο Κλιουν πετυχαίνει να συλλάβει την πρωινή υγρασία μέσα από τα παστέλ χρώματα που χρησιμοποιεί και τις απαλές γραμμές με τις οποίες δούλεψε το έργο. Ο πίνακας μοιάζει σαν να έχει μπροστά του ένα τούλι, μέσα από το οποίο ο θεατής προσπαθεί να διακρίνει την εικόνα. Αριστερά διακρίνονται οι λόφοι της πεδιάδας και δεξιά ένα σπίτι, ενώ πιο πίσω αχνοφαίνονται και τα υπόλοιπα σπίτια του χωριού. (EL)

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφικό σχέδιο (EL)

Χαρτί (EL)
Μολύβι (EL)


1936


Ρωσική πρωτοπορία (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Ζωγραφικό έργο (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Εικόνα

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφική (EL)

Ρωσική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.