Χωριό Μεγάλο Γκόρκι. Πανσέληνος

Χωριό Μεγάλο Γκόρκι. Πανσέληνος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Χωριό Μεγάλο Γκόρκι. Πανσέληνος (EL)
Village Great Gorki. Full Moon (EN)

Kliun, Ivan (1873-1943) (EL)
Kliun, Ivan (1873-1943) (EN)

Το 1934, στο Α΄ Συνέδριο της Ένωσης Σοβιετικών Συγγραφέων, ο Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός ανακηρύχτηκε ως το επίσημο ρεύμα της μαρξιστικής αισθητικής. Το κίνημα απαιτούσε από τον καλλιτέχνη την πιστή, ιστορικά θεμελιωμένη απεικόνιση της πραγματικότητας στην επαναστατικής της εξέλιξη, όπως αυτά εκφράστηκαν από τους Maxim Gorky και Andrei Zhdanov. Ακολούθησαν το κλείσιμο Ινστιτούτων, η απαγόρευση εκθέσεων και εκδόσεων, η πίεση των αρχών για αφανισμό της πρωτοπορίας, η αναστολή κρατικών παραγγελιών και η ακύρωση επιχορηγήσεων. Οι καλλιτέχνες της πρωτοπορίας, αν και δεν ακολούθησαν το Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό και τη στρατευμένη τέχνη του, επέστρεψαν πολλοί από αυτούς στη ρεαλιστική τέχνη, αφήνοντας πίσω τους τα ανεικονικά-πρωτοποριακά έργα τους. Ένας από τους πιο γνωστούς Ρώσους που επέστρεψε στη ρεαλιστική τέχνη είναι ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ενώ εδώ έχουμε τον Ιβάν Κλιουν να αφήνει τα μονοχρωματικά σχήματά του και να μας παρουσιάζει ένα τοπίο.
Ο Κλιουν μας παρουσιάζει μια άποψη, πιθανότατα, του χωριού Γκόρκι κατά τη διάρκεια της Πανσελήνου, στην προσπάθειά του να αιχμαλωτίσει το τοπίο μέσα στις συγκεκριμένες φυσικές συνθήκες. Στην παραστατική τέχνη είναι έντονη η ανάγκη των ζωγράφων να αποδώσουν την αίσθηση που προκαλούν τα αντικείμενα που αναπαριστούν, κάτι που λείπει τελείως από την ανεικονική τέχνη. Ο Κλιουν πετυχαίνει να συλλάβει τα φώτα και τα χρώματα που δημιουργούνται υπό το φως του φεγγαριού, μέσα από τα παστέλ χρώματα που χρησιμοποιεί και τις απαλές γραμμές με τις οποίες δούλεψε το έργο. Κεντρική θέση έχει το σπίτι που απεικονίζεται στη δεξιά πλευρά του πίνακα, ενώ την ισορροπία του πίνακα κρατά στην αριστερή πλευρά του πίνακα ένα μικρότερο σπίτι και ένα δέντρο. Το φεγγάρι στέκει ολόγιομο στο κέντρο του πίνακα και το φως του απλώνεται στο τοπίο και τα αντικείμενα γύρω του. (EL)

Ζωγραφικό (EL)

Χαρτί (EL)
Υδατόχρωμα-γκουας (EL)


1933


Παραστατική τέχνη (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Ζωγραφικό έργο (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Εικόνα

Σχέδιο (EL)
Ζωγραφική (EL)
Υδατογραφία (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.