Μεταξύ 1923-1924 ο Nikritin επεξεργάζεται τη θεωρία του Προβολισμού στα χειρόγραφα κείμενά του (Ι. Lebedeva, Solomon Nikritin, σ. 85), θεωρία που κατά την Μ. Τσαντσάνογλου διατυπώνεται από τον καλλιτέχνη ήδη από το 1922 (Μ. Τσαντσάνογλου, Solomon Nikritin, σ. 145). To 1924 στην “Πρώτη Διαλογική Έκθεση” της Μόσχας ο Nikritin παρουσιάζει έργα του μαζί με άλλους προβολιστές. Μέσα από συνθήματα της ομάδας του εκεί, ο Nikritin διακηρύσσει τα πιστεύω του ως προς την τέχνη ως συστήματος ή μεθόδου «δια μέσου του οποίου είναι δυνατή η οργάνωση των υλικών». (Ch. Douglas, Solomon Nikritin, σ. 45, σημ. 22). Την ίδια χρονιά ο Nikritin, κι ενώ εργάζεται εντατικά πάνω στην εποποιία “Πόλεμος και Ειρήνη” που στη συνείδησή του αποτελεί πάντα το βασικό έργο της ζωής του, ανεβάζει στο θέατρο των Προβολιστών την παράσταση “1924”. (Ι. Leites, Solomon Nikritin, σ. 105 και εξ, 213).
Έγχρωμη τετράγωνη σύνθεση με περιμετρικό φόντο γραμμικών σκιάσεων διαφορετικής τονικότητας, απόχρωσης, πυκνότητας και κατευθύνσεων και σε μαύρο - λαδί χρώμα, που δημιουργούν την έννοια του βάθους. Στον ασκίαστο, φωτεινό χώρο του κέντρου, προβάλλονται ποικιλόχρωμες καμπυλόγραμμες φόρμες που παρατίθενται ή παρεμβάλλονται η μία μέσα στην άλλη θυμίζοντας φυτικό μοτίβο. Χρωματικά επικρατούν οι τόνοι του καφέ, του πράσινου και του κίτρινου.
(EL)