Προσχέδιο για το έργο "Το Παλαιό και το Νέο"

Προσχέδιο για το έργο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Προσχέδιο για το έργο "Το Παλαιό και το Νέο" (EL)
Sketch for "The Old and the New»" (EN)

Νικρίτιν, Σολομών (EL)
Nikritin, Solomon (EN)

Από το 1932 ο Nikritin παρουσιάζει τη θεωρητική τεκμηρίωση των αρχών της τέχνης του Πολυρεαλισμού ως την «έκφραση του συγκεκριμένου σταδίου ανάπτυξης της προλεταριακής τέχνης». Τον Αύγουστο του 1934 πραγματοποιείται το «Πρώτο Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων» που επικυρώνει τη νομιμότητα του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού και κωδικοποιεί τις αρχές του, αποκηρύσσοντας εμφατικά όποιο αισθητικό σύστημα παρεκκλίνει από τους κανόνες του. Στο πλαίσιο αυτό η σύγχρονη δυτική τέχνη απορρίπτεται ως αποτύπωση «σαδιστικών, διεστραμμένων μορφών» και οι υπέρμαχοι του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού όπως ο Gerasimov προβάλλονται ως ισότιμοι των Velasquez και Ingres. Ένα χρόνο αργότερα, το 1935, το έργο του μετρό της Μόσχας εγκαινιάζεται και τόσο ο τύπος όσο και η κοινή γνώμη της εποχής ασχολείται εντατικά με τους «γεμάτους ζωντάνια και δύναμη ήρωες του μετρό και τις “ομάδες κρούσης” που άνοιγαν τις σήραγγες και τοποθετούσαν τις σιδηροτροχιές». (J. Bowlt, Solomon Nikritin, σ. 173).
Στη σύνθεση απεικονίζονται σχηματικά τρεις μορφές σε όρθια (πρώτη και τρίτη από αριστερά) ή καθιστή (τέταρτη από αριστερά) στάση και τμήμα μιας τέταρτης, της οποίας διακρίνεται τμήμα του σώματος και σχεδόν στο σύνολό του το δεξί της προφίλ. Η μορφή αυτή φαίνεται να βρίσκεται χαμηλότερα από τις άλλες και είναι στραμμένη προς μια σφαίρα που ίπταται στο κέντρο περίπου της σύνθεσης. Η πρώτη και η τρίτη μορφή εκτείνονται στο ίδιο ύψος και βρίσκονται σε οπτική επαφή μεταξύ τους. Η τελευταία προς τα δεξιά μορφή απεικονίζει γηραιό γενειοφόρο άνδρα με επιμηκυσμένα χέρια και κομμένα στο ύψος των μηρών πόδια. Ο χώρος γύρω και πίσω από τις μορφές αποδίδεται σχηματικά με γραμμική σκίαση. (EL)

Ζωγραφικό έργο (EL)

Χαρτί (EL)
Μολύβι (EL)
Κραγιόν (EL)
Μελάνι (EL)


1935


Το Παλιό και το Νέο (EL)
Ομαδική προσωπογραφία (EL)
Παραστατική τέχνη (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.