Ζητιάνος. Μελέτη για το έργο "Το Παλαιό και το Νέο"

Ζητιάνος. Μελέτη για το έργο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Ζητιάνος. Μελέτη για το έργο "Το Παλαιό και το Νέο" (EL)
Beggar. Study for "The Old and the New»" (EN)

Νικρίτιν, Σολομών (EL)
Nikritin, Solomon (EN)

Τον Αύγουστο του 1934 πραγματοποιείται το «Πρώτο Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων» που επικυρώνει τη νομιμότητα του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού και κωδικοποιεί τις αρχές του, αποκηρύσσοντας εμφατικά όποιο αισθητικό σύστημα παρεκκλίνει από τους κανόνες του. Στο πλαίσιο αυτό η σύγχρονη δυτική τέχνη απορρίπτεται ως αποτύπωση «σαδιστικών, διεστραμμένων μορφών» και οι υπέρμαχοι του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού όπως ο Gerasimov προβάλλονται ως ισότιμοι των Velasquez και Ingres. Ένα χρόνο αργότερα, το 1935, το έργο του μετρό της Μόσχας εγκαινιάζεται και τόσο ο τύπος όσο και η κοινή γνώμη της εποχής ασχολείται εντατικά με τους «γεμάτους ζωντάνια και δύναμη ήρωες του μετρό και τις “ομάδες κρούσης” που άνοιγαν τις σήραγγες και τοποθετούσαν τις σιδηροτροχιές». (J. Bowlt, Solomon Nikritin, σ. 173). Το 1932 ο Nikritin παρουσιάζει τη θεωρητική τεκμηρίωση των αρχών της τέχνης του Πολυρεαλισμού ως την «έκφραση του συγκεκριμένου σταδίου ανάπτυξης της προλεταριακής τέχνης».
Όρθια και έως το ύψος των γονάτων απεικονίζεται ντυμένη ανδρική μορφή χωρίς καθόλου ή με λυγισμένα τα γόνατα. Γραμμικό μοτίβο που ξεκινά ανάμεσα από τις μασχάλες της (πιο ευκρινώς την αριστερή) αποδίδει ίσως δεκανίκι. Η μορφή παρουσιάζεται με ιδιαίτερα επιμηκυσμένα τα χέρια και πολύ κοντό το λαιμό, ενώ με το κεφάλι έντονα λυγισμένο προς τα δεξιά της κοιτά ψηλά, αγγίζοντας σχεδόν τα όρια της ζωγραφικής επιφάνειας προς τα πάνω. Γραμμικό δίκτυο λεπτών, κοντών σε πάχος και πυκνών ανά περιοχές γραμμών αποδίδει σχηματικά το ουδέτερο ή απρόσωπο χώρο στον οποίο είναι τοποθετημένη η μορφή. (EL)


Χαρτί (EL)
Κάρβουνο (EL)


Αρχές δεκαετίας 1930


Άντρας (EL)
Το Παλιό και το Νέο (EL)
Ανάπηρος (EL)
Ζητιάνος (EL)
Παραστατική τέχνη (EL)
Σχέδια και τυπώματα (EL)
Μετα-Πρωτοπορία (EL)


Εικόνα

Σχέδιο (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.