Νέα Ελβετία, 1978
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Νέα Ελβετία, 1978 (EL)

Τσιούμας, Στέργιος (1954) (EL)
Tsioumas, Stergios (1954) (EN)

Ο Στέργιος Τσιούμας κατάγεται από την επαρχία Βοΐου της Δυτικής Μακεδονίας. Γεννήθηκε στο Ζαΐρ το 1954 και εγκαταστάθηκε οριστικά στη Θεσσαλονίκη το 1964. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Α.Π.Θ. και μαθήτευσε φωτογραφία κοντά στον Μάνο Στεφανίδη και σε ελεύθερα μαθήματα στη Σχολή “75″ των Βρυξελλών. Άσκησε το επάγγελμα του αρχιτέκτονα στη Θεσσαλονίκη. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, ενώ έχει βραβευτεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς. Διετέλεσε Πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος και είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Το φωτογραφικό του έργο προσφέρει μια σειρά έντεχνων ντοκουμέντων από την αρχιτεκτονική μεταμόρφωση της Θεσσαλονίκης τη δεκαετία του '70, συνιστώντας καταγραφή του κοινωνικού, αστικού ήθους της εποχής με έμφαση στο δομημένο περιβάλλον. Επιλεγμένες φωτογραφίες από το αρχείο του καλλιτέχνη εκτέθηκαν υπό τον τίτλο «Μια ανήσυχη βόλτα. Φωτογραφίες από τη Θεσσαλονίκη του '70» στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Photosynkyria 2006 που οργάνωσε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Με έμφαση στο δομημένο περιβάλλον ο Στέργιος Τσιούμας καταγράφει σε πολλές περιπτώσεις απομεινάρια από το αρχιτεκτονικό και παράλληλα κοινωνικό ήθος μιας παρελθούσας εποχής. Κινούμενος προς τα ανατολικά της πόλης και συγκεκριμένα στην περιοχή της Νέας Ελβετίας συλλαμβάνει με το φακό του την παρουσία ενός εγκαταλελειμμένου πολιτιστικού κέντρου που λειτουργούσε ως χώρος ψυχαγωγίας. Μέσα από μια μετωπική παρατήρηση ο φωτογράφος αναδεικνύει την εικόνα του κτιρίου με τη γεμάτη από γραμμένες λέξεις πρόσοψη και το κενό εσωτερικό, όπως διακρίνεται από τα ανοίγματα πορτών και παραθύρων, το οποίο παραπέμπει σε ακατέργαστο σκηνικό χώρο. Ο αφρόντιστος, εξοχικός, περιβάλλων χώρος, δείγμα της αραιής ακόμη οικοδόμησης στο σημείο, εντείνει το κλίμα της εγκατάλειψης. (EL)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Αρχειακή εκτύπωση inkjet (EL)
Material (EN)



1978


Αστικό τοπίο (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.