Le Pirée, 7 VII 19 (ο Πειραιάς, 7 Ιουλίου 1919)

Le Pirée, 7 VII 19 (ο Πειραιάς, 7 Ιουλίου 1919)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Le Pirée, 7 VII 19 (ο Πειραιάς, 7 Ιουλίου 1919) (EL)

Boissonnas, Fred (1858-1946) (EL)
Boissonnas, Fred (1858-1946) (EN)

"Γόνος φωτογραφικής οικογένειας, o Frederic Francois Boissonnas γεννήθηκε το 1858 στη Γενεύη. Μαθήτευσε στη Στουτγάρδη και τη Βουδαπέστη. Το 1887 ανέλαβε το οικογενειακό στούντιο ενώ σύντομα παντρεύτηκε και απέκτησε με την γυναίκα του Augusta εννέα παιδιά. Το 1900 πήρε το πρώτο βραβείο στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού. Ίδρυσε στούντιο σε Αγία Πετρούπολη, Λυών, Ρεμς, Μασσαλία και Παρίσι. Το 1903 πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι στην Ελλάδα, χρονιά κατά την οποία φωτογράφισε και τον Παρνασσό κατά παραγγελία του Λόρδου Napier. Έκτοτε επισκέφθηκε πολλαπλά την χώρα στα πλαίσια συνεργασίας του με το ελληνικό κράτος. Το 1912 κατέπλευσε στη Μεσόγειο στα χνάρια του Οδυσσέα με τον Victor Bérard κι έπειτα στην Ήπειρο και τη Μακεδονία κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους. Το 1913 πραγματοποίησε ανάβαση στον Όλυμπο και θεωρείται ο πρώτος που κατέκτησε την κορυφή του. Συνέχισε με ταξιδιωτικές αποστολές σε Αλγερία, Σερβία, Ιταλία και Αίγυπτο. Παράλληλα με την φωτογραφική του πορεία έγινε γνωστός και για την έκδοση φωτογραφικών λευκωμάτων. Πέθανε στη Γενεύη σε ηλικία 88 ετών. Ο Fred Boissonnas φωτογράφισε τον ελληνικό χώρο επί τριάντα περίπου έτη, μαζί με τον συνοδοιπόρο του Daniel Baud-Bovy, πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης. Το φωτογραφικό του έργο συνδυαστικά με την εκδοτική του δραστηριότητα συνεισέφερε στη διαμόρφωση της εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας στο εξωτερικό. Το 2004 το Ελληνικό Δημόσιο απέκτησε τις φωτογραφίες από Ελλάδα και Σερβία οι οποίες παραδόθηκαν στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Στο αρχείο περιλαμβάνονται περίπου 13.000 αντικείμενα (εκτυπώσεις, γυάλινες πλάκες, αρνητικά, contact / βιβλία, ημερολόγια, αλληλογραφία) της περιόδου 1903-1935. Το λιμάνι του Πειραιά μοιάζει να λειτούργησε ως ο μεταβατικός τόπος των μετακινήσεων του φωτογράφου στο πλαίσιο των πολλαπλών φωτογραφικών του εξορμήσεων στην Ελλάδα. Η λήψη πραγματοποιήθηκε από τη θάλασσα και αποδίδει μια άποψη του λιμανιού. Εδώ εστιάζει το φακό του στην εμπορική κίνηση που απαντάται στην προβλήτα και χαρακτηρίζεται από την πυκνή κινητικότητα των ανθρώπων. Στα δεξιά ξεχωρίζει η παρουσία μιας γυναίκας η οποία έχοντας προμηθευτεί τα απαραίτητα κινείται φορτωμένη προς το φακό. Στα αριστερά αποδίδεται προοπτικά η σειρά με τα ιστιοφόρα πλοία που εκθέτουν την πραμάτεια τους προς πώληση. " (EL)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Γυάλινη πλάκα (EL)
Material (EN)



1919


Στιγμιότυπο στο λιμάνι του Πειραιά (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.