Gridlock
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Gridlock (EL)
Gridlock (EN)

Giannakos, Chris (1934) (EL)
Giannakos, Chris (1934) (EN)

Ο Chris Giannakos ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1970 να φτιάχνει τις «ράμπες» του, με τις οποίες θα απασχοληθεί για περισσότερα από τριάντα χρόνια και θα γίνουν η πιο χαρακτηριστική και αντιπροσωπευτική ενότητα έργων της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας. Κατασκευασμένες συνήθως από ξύλο, βίδες, ανοξείδωτο ατσάλι, λαμαρίνες και ενίοτε γυαλί, αποτελούνται κατά κύριο λόγο, από ένα έντονα διαγώνιο στοιχείο και μια υποκείμενη δομή, η οποία είναι ουσιώδες στοιχείο της συνολικής σύνθεσης. Το διαγώνιο αυτό στοιχείο μπορεί δυνητικά να έχει διττή σημασία: μπορεί να ειδωθεί ως άνοδος, αλλά θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό και ως κάθοδος. Οι επιρροές τόσο από τον ρωσικό κονστρουκτιβισμό όσο και από τον μινιμαλισμό και τον εξπρεσιονισμό, οι αντιπαραθέσεις των υλικών και οι ποιότητες της υφής τους καθώς και η σημασία που αποδίδει στις νοητικές προεκτάσεις των γεωμετρικών μορφών στον χώρο, συνιστούν πρωταρχικά στοιχεία των αναζητήσεων και των προτάσεών του, κλειδιά για την προσέγγιση και την ερμηνεία της δημιουργίας του. Οι ράμπες του Κρις Γιανάκου δεν είναι απλώς γλυπτικές προτάσεις, αλλά συγγενεύουν με την αρχιτεκτονική, υποβάλλουν την πραγματική κίνηση και επιβάλλονται με ένταση και μνημειακότητα σε εσωτερικά και εξωτερικά περιβάλλοντα, προσομοιάζουν, κάποιες φορές, σε στατικές πλατφόρμες ή θεατρικές σκηνές, ο ρόλος τους είναι περισσότερο συμβολικός παρά πραγματικός. Παρουσιαζόμενες στον πραγματικό χώρο δημιουργούν την αίσθηση μιας ιεροτελεστίας «περάσματος» και «μετάβασης», αναφερόμενες, άμεσα ή έμμεσα, συνειδητά ή υποσυνείδητα, από τα ορφικά μυστήρια μέχρι τις διαδρομές της ανθρώπινης ψυχής όπως αυτές αποτυπώνονται σε βαθμιδωτές κατασκευές αρχαίων πολιτισμών της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσοποταμίας, των Σουμερίων, της Βαβυλώνας και της Αιγύπτου. Το έργο "Gridlock" ήταν αρχικά in situ εγκατάσταση στο Αλατζά Ιμαρέτ στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Θεσσαλονίκη 1997. (EL)
In the early 1970s, Chris Gianakos began creating his "ramps," a body of work that would be his primary focus for over thirty years and become the most characteristic and representative part of his artistic activity. These ramps, typically constructed from wood, screws, stainless steel, sheet metal, and occasionally glass, primarily consist of a prominent diagonal element and an underlying structure, which is essential to the overall composition. This diagonal element can potentially have a dual meaning, representing both ascent and descent. Gianakos's work is influenced by Russian Constructivism, Minimalism, Expressionism, material juxtapositions, and the qualities of texture. He places significant importance on the intellectual extensions of geometric forms in space, all of which are key elements in his artistic explorations and proposals. The ramps created by Chris Gianakos are not merely sculptural propositions; they share a connection with architecture. They present real movement and impose themselves with intensity and monumentality in both interior and exterior environments. At times, they resemble static platforms or theatrical stages. Their role is more symbolic than practical. Presented in real space, they evoke a sense of ritualistic "passage" and "transition," alluding, whether directly or indirectly, consciously or subconsciously, to the orphic mysteries, as well as the paths of the human soul as reflected in the stepped constructions of ancient civilizations around the Black Sea and Mesopotamia, including the Sumerians, Babylonians, and Egyptians. The artwork "Gridlock" was originally an in situ installation in Alatza Imaret as part of the Cultural Capital of Thessaloniki 1997. (EN)

Εγκατάσταση (EL)
Installation (EN)

Σίδηρος (EL)
Iron (EN)


1997


Αφηρημένη σύνθεση (EL)
Γλυπτική (EL)
Sculpture (EN)
Abstract composition (EN)


Εικόνα

Γλυπτική (EL)
Sculpture (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.