Το 1961 η Άλεξ Μυλωνά σχεδιάζει τα σκηνικά και τα κοστούμια για την παράσταση «Θησέας» του Έλιοτ Κάρτερ για το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου. Έχοντας ως κύρια έμπνευσή της το έργο της σε σίδερο «Μυκήνες» δημιουργεί σκηνικά περιβάλλοντα σε μεγεθυσμένη εκδοχή, τα οποία χαρακτηρίζονται από τη γεωμετρικότητα της σύνθεσης, τις αυστηρές φόρμες και την έντονα αφαιρετική διάθεση.
Τα σχέδια για τα κοστούμια της φέρουν έντονα στοιχεία ελληνικότητας και διαχρονικότητας των θεμάτων, επηρεασμένα πιθανόν από τα έργα της λεγόμενης γενιάς του ’30 (Μόραλης, Τσαρούχης, Χατζηκυριάκος-Γκίκας κ.ά.). Είναι ξεκάθαρες οι αναφορές στις μινωικές τοιχογραφίες, ενώ διακρίνονται και μοτίβα από τη μινωική αγγειογραφία, που χαρακτηρίζονται από τη λιτότητα, τη γεωμετρία και την καθαρότητα των συνθέσεων. Τα χρώματα που κυριαρχούν στις συνθέσεις των κοστουμιών κόκκινο, μπλε, χρυσό και μαύρο προσδίδουν μια λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια στους χαρακτήρες.
Δίπλα από το σχέδιο η καλλιτέχνιδα σημειώνει τον χαρακτήρα για τον οποίο προορίζεται το συγκεκριμένο κοστουμι.
(EL)
In 1961 Alex Mylona draws the sets and costumes for the performance "Theseus" by Elliot Carter for the Greek Choreography of Rallous Manos. Taking as her main inspiration her work in iron "Mycenae" she creates stage environments in a magnified version, which are characterized by geometric composition, strict forms and a strongly abstract mood.
Her costume drawings bear strong elements of Greekness and timelessness of the themes, probably influenced by the works of the so-called generation of the 1930s (Moralis, Tsarouchis, Hadjikyriakos-Gikas, etc.). There are clear references to Minoan frescoes, while motifs from Minoan pottery are also discernible, characterised by the simplicity, geometry and purity of the compositions. The colours that dominate the compositions of the costumes - red, blue, gold and black - lend a brilliance and majesty to the characters.
Next to the drawing the artist notes the character for which the particular costume is intended.
(EN)