Στη θέση Μενεκέρλι, θεωρείτε θαυματουργός, κι επειδή το χωριό έχει ελονοσία, τον λένε Ριγολόγο και “τασσούνται στη χάρη” οι άρρωστοι. Καήκε πολλές φορές από τους ξένους κατακτητές. Όμως και εκείνοι τον εφοβούνταν. Σχετικά μου διηγήθηκαν αυτά : “Ένας Τούρκος έστειλε το φαμέγιο του, έναν αράπη, να πάη να πάρη πέτρες από τον Άϊ – Γιάννη, να τσι πάη κόντα στον ποταμό να χτίση έναν τοίχο. Τρείς νύχτες ο άγιος τον έδερνε, ώσπου απελπισμένους έστειλε τον αράπη και τσι γάειρε οπίσω τσι πέτρες”. - “Μια φορά ένας καλαθοπλέχτης, πάλι αλλόθρησκος, έκοψε τα δαχτύλια του μαζί με τσι βέργες. Έκανε πολλά γιατρικά για να κλείσουνε οι πληγές, μα κανένα δεν τον έκανε καλά. Μιαν ημέρα η παραμάννα τούκανε και κείνη φάρμακα. - “Όϊ, κερά – παραμάννα, τση είπε τότε. Άδικα πασκίζεις. Εγώ καλά δε γίνομαι, γιατί με την ίδια τούτηνα τη χέρα έκαψα τον Άϊ Γιάννη”. Κατα την τελευταία ανοικοδόμηση εντειχίσανε στην πρόσοψη μια λατινική επιγραφή που έχει γύρω οικόσημα, σχετική με πολέμους και νίκες και με χρονολογία MDCXXI. Πιστεύουν πώς η πλάκα λέει για θησαυρούς και “χαρά σ' εκείνος που θα 'νειρέψη ο άγιος που βρίσκονται”. Την πήρανε από παρακείμενο βενετσιάνικο κτήριο.

Στη θέση Μενεκέρλι, θεωρείτε θαυματουργός, κι επειδή το χωριό έχει ελονοσία, τον λένε Ριγολόγο και “τασσούνται στη χάρη” οι άρρωστοι. Καήκε πολλές φορές από τους ξένους κατακτητές. Όμως και εκείνοι τον εφοβούνταν. Σχετικά μου διηγήθηκαν αυτά : “Ένας Τούρκος έστειλε το φαμέγιο του, έναν αράπη, να πάη να πάρη πέτρες από τον Άϊ – Γιάννη, να τσι πάη κόντα στον ποταμό να χτίση έναν τοίχο. Τρείς νύχτες ο άγιος τον έδερνε, ώσπου απελπισμένους έστειλε τον αράπη και τσι γάειρε οπίσω τσι πέτρες”. - “Μια φορά ένας καλαθοπλέχτης, πάλι αλλόθρησκος, έκοψε τα δαχτύλια του μαζί με τσι βέργες. Έκανε πολλά γιατρικά για να κλείσουνε οι πληγές, μα κανένα δεν τον έκανε καλά. Μιαν ημέρα η παραμάννα τούκανε και κείνη φάρμακα. - “Όϊ, κερά – παραμάννα, τση είπε τότε. Άδικα πασκίζεις. Εγώ καλά δε γίνομαι, γιατί με την ίδια τούτηνα τη χέρα έκαψα τον Άϊ Γιάννη”. Κατα την τελευταία ανοικοδόμηση εντειχίσανε στην πρόσοψη μια λατινική επιγραφή που έχει γύρω οικόσημα, σχετική με πολέμους και νίκες και με χρονολογία MDCXXI. Πιστεύουν πώς η πλάκα λέει για θησαυρούς και “χαρά σ' εκείνος που θα 'νειρέψη ο άγιος που βρίσκονται”. Την πήρανε από παρακείμενο βενετσιάνικο κτήριο.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Στη θέση Μενεκέρλι, θεωρείτε θαυματουργός, κι επειδή το χωριό έχει ελονοσία, τον λένε Ριγολόγο και “τασσούνται στη χάρη” οι άρρωστοι. Καήκε πολλές φορές από τους ξένους κατακτητές. Όμως και εκείνοι τον εφοβούνταν. Σχετικά μου διηγήθηκαν αυτά : “Ένας Τούρκος έστειλε το φαμέγιο του, έναν αράπη, να πάη να πάρη πέτρες από τον Άϊ – Γιάννη, να τσι πάη κόντα στον ποταμό να χτίση έναν τοίχο. Τρείς νύχτες ο άγιος τον έδερνε, ώσπου απελπισμένους έστειλε τον αράπη και τσι γάειρε οπίσω τσι πέτρες”. - “Μια φορά ένας καλαθοπλέχτης, πάλι αλλόθρησκος, έκοψε τα δαχτύλια του μαζί με τσι βέργες. Έκανε πολλά γιατρικά για να κλείσουνε οι πληγές, μα κανένα δεν τον έκανε καλά. Μιαν ημέρα η παραμάννα τούκανε και κείνη φάρμακα. - “Όϊ, κερά – παραμάννα, τση είπε τότε. Άδικα πασκίζεις. Εγώ καλά δε γίνομαι, γιατί με την ίδια τούτηνα τη χέρα έκαψα τον Άϊ Γιάννη”. Κατα την τελευταία ανοικοδόμηση εντειχίσανε στην πρόσοψη μια λατινική επιγραφή που έχει γύρω οικόσημα, σχετική με πολέμους και νίκες και με χρονολογία MDCXXI. Πιστεύουν πώς η πλάκα λέει για θησαυρούς και “χαρά σ' εκείνος που θα 'νειρέψη ο άγιος που βρίσκονται”. Την πήρανε από παρακείμενο βενετσιάνικο κτήριο.

Κυρμιζάκη, Αγλαΐα
Κυρμιζάκη, Αγλαΐα (EL)

Παραδόσεις

Κρήτη, Χανιά (Κυδωνία), Περιβόλια


1940




Αγλαΐα Κυρμιζάκη, Λαογραφικά Περιβολιών Κυδωνίας, Επετηρίδα Κρητικών Σπουδών, Γ, 1940, σελ. 323 – 324

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.